Tekst: Anna Jankowska
Zdjęcia: VERS-24, screenshots, pinterest.com
Asortyment ekskluzywnych domów mody już dawno przestał być dostępny tylko dla wybranych. Dziś bez wychodzenia z domu możemy stać się właścicielkami najbardziej topowych akcesoriów i ubrań, które dopiero co podziwiałyśmy na wybiegu. Wszystko to za sprawą sklepów intrnetowych, umożliwiających zakup perełek od światowych projektantów mody. Jeśli jeszcze nie wiecie, gdzie ich szukać, poznajcie najbardziej prestiżowe internetowe platformy zakupowe, które stały się czymś więcej niż zwykłymi sklepami z ubraniami. Oto one!
Net – A – Porter
Londyński koncern Net – A – Porter Group Limited z powodzeniem funkcjonuje od 2000 roku, zyskując miano najbardziej luksusowego odzieżowego sklepu internetowego na świecie. Ma podwójną formułę – z jednej strony jest platformą, za pośrednictwem której możemy kupować ubrania i dodatki od najlepszych projektantów, z drugiej strony pełni rolę serwisu prezentującego nowości ze świata mody, najgorętsze trendy oraz najświeższe informacje z branży. Niedawno powstała także jego młodsza siostra, oferująca sportowy asortyment – to Net – A – Sporter.
Istniejący od 14 lat portal jest odwiedzany przez 2,5 mln użytkowników miesięcznie!
ASOS
Mało kto zna skrót nazwy, która widnieje w każdym czasopiśmie modowym na rynku, a brzmi ona AS SEEN ON SCREEN, i powstała w czerwcu 2000 roku. Firma ASOS ma swoją siedzibę w Londynie oraz oddziały w Stanach Zjednoczonych, Francji, Niemczech czy Chinach. Na łamach Asos.com znajdziemy produkty najbardziej popularnych oraz młodych, ale dobrze zapowiadających się marek modowych. Poza tym, miłośnicy mody z całego świata mogą tu dzielić się swoimi inspiracjami, niecodziennymi sposobami na modę oraz pomysłami na oryginalne stylizacje. Prawdziwe królestwo mody!
FREE PEOPLE
Sklep założony w 1970 roku w Filadelfii przez Dicka Hayne’a miał stać się miejscem dla młodych ludzi, którzy afirmowali swoją wolność przez styl ubierania się. Cel został osiągnięty, popularność sklepu szybko rosła, a z czasem zmieniono jego nazwę na URBAN OUTFITTERS. Od 2001 roku przedstawiciele marki postanowili wrócić do korzeni; poza powrotem do pierwotnej nazwy, Free People zaczęło ubierać kobiety młode i te dojrzalsze, zapracowane, kreatywne, z silną osobowością, aktywne i z dużym apetytem na życie. Do dziś asortyment marki dostępny jest w ponad 1400 stacjonarnych butikach na całym świecie, a jego ranga wzrosła, gdy w 2004 roku uruchomiona została strona internetowa FreePeople.com. To idealna platforma dla tych, którzy nie obawiają się eksperymentować z modą.
& OTHER STORIES
Założyciele & OTHER STORIES wychodzą z założenia, że efektowne dodatki są równie ważne, a czasami nawet ważniejsze niż samo ubranie. Dlatego właśnie na tej platformie internetowej znajdziemy ogromną ofertę torebek, butów i biżuterii, odzwierciedlającej różnorodne typy osobowości. Sama linia ubrań tam dostępnych rozpościera się od idealnie skrojonych elementów zaczerpniętych z męskiej garderoby, po eleganckie suknie na wielkie wyjścia. Pracownicy warsztatów w Paryżu i Sztokholmie dbają o najdrobniejszy szczegół każdego produktu. & Other Stories to marka przystępna cenowo.
FARFETCH
Podstawową wartością, która przyświeca założycielom konceptu od początku jego istnienia, czyli od roku 2008, jest różnorodność kulturowa wszystkich mieszkańców świata. Firma ma siedziby w Londynie, Nowym Jorku, Los Angeles, Sao Paulo i Porto, koncentruje blisko 1000 marek odzieżowych z całego świata. Każda zamówiona przesyłka trafia bezpośrednio z butiku do domu konsumenta, niezależnie od miejsca jego zamieszkania.
URBAN OUTFITTERS
W strukturach koncernu Urban Outfitters. Inc działają marki takie jak: Free People, Anthropologie, Terrain i BHLDN. Łatwo więc domyślić się, że asortyment dostępny w sprzedaży na stronie urbanoutfitters.com jest naprawdę pokaźny, obejmuje bowiem nie tylko męską i damską linię odzieży, ale także elementy wyposażenia wnętrz, a nawet książki. Warto systematycznie obserwować blog Urban Outfitters, który może stać się źródłem inspiracji modowych i artystycznych.
STYLEBOP.COM
Valentino, Balmain, Jil Sander, a może Prabal Gurung? Stylebop.com to kopalnia stylu dla wszystkich fashionistów! Serwis istnieje od 2004 roku, kiedy to został założony przez braci Mario i Thorsten Eimuth. Obecnie oferuje już przeszło 15 tysięcy stylowych ubrań i dodatków dla kobiet i mężczyzn. “Od początku istnienia firmy przewidywałem, że jej najważniejszym celem będzie dostarczanie naszym odbiorcom tych produktów, którymi redaktorzy mody oraz kupcy zachwycają się podczas prezentacji mody. DNA marki opiera się na założeniu przenoszenia kolekcji z wybiegów na ulicę” – tłumaczy założyciel firmy Mario Eimuth.
MYTHERESA.COM
Specjaliści jednego z najbardziej luksusowych sklepów odzieżowych on – line aktywnie uczestniczą we wszystkich światowych tygodniach mody, a następnie wykupują od projektantów oryginalne ubrania i dodatki, aby wkrótce uruchomić ich sprzedaż na stronie internetowej Mytheresa.com. Sama platforma istnieje od 2006 roku i jest młodszą siostrą marki THERESA, która jako stacjonarny sklep, pod koniec lat 80. zyskała miano europejskiego lidera w sprzedaży luksusowych ubrań. Obecnie Mytheresa.com koncentruje w swoich ramach asortyment domów mody Balenciaga, Saint Laurent, Valentino i wiele innych ekskluzywnych marek.
For Vers-24, Warsaw