Tekst: Aleksandra Dziadul
Zauważalny na przestrzeni lat szeroko pojęty rozwój działalności człowieka w różnorodnych dziedzinach, m. in. w sferze technologii, gospodarki, czy kultury, wraz z towarzyszącą mu szybko posuwającą się globalizacją, doprowadził do dynamicznego rozkwitu mediów, a co za tym idzie, do poszerzania się innowacyjnej przestrzeni w obszarze rynku pracy. W zasięgu społeczeństwa znalazły się nowe wyzwania zawodowe – traffic management, content designing, webmastering i wiele innych. Prawdziwie złote czasy przeżywa w ostatnich latach w szczególności fashion blogging, który przede wszystkim dla rzeszy kobiet stał się świetnym sposobem na połączenie pracy z pasją – zamiłowaniem do nieskończenie intrygującego świata mody.
Prowadzenie własnych stron internetowych w ramach różnorodnych platform cyfrowych – tzw. blogów – o tematyce modowej, często wzbogaconej o kwestie bezpośrednio związane z lifestylem, stało się pierwotnie niezwykle popularne w USA. W chwili obecnej fashion blogging święci już triumfy we wszystkich zakątkach świata. Wszystko za sprawą wartości i atrakcyjności formy zysku – bycie freelancerem, zdalnie dzielącym się z zacisza własnego domu bądź nastrojowej kawiarni refleksjami i odczuciami w odniesieniu do czegoś, co na co dzień stanowi hobby, w zamian za popularność, a także sowite wynagrodzenie materialne, brzmi jak bajka. Pomimo tego, iż wizja podzielenia losu Scotta Schumana prowadzącego „The Sartorialist”, czy Chiary Ferragni od „The Blonde Salad” jest kusząca, a ich rozwój medialny często postrzegany jako droga do sukcesu usłana różami, nie należy zapominać, że każdy medal ma dwie strony.
Zaangażuj się w marketing afiliacyjny:
Zapoznaj się z dostępnymi w sieci programami partnerskimi oferowanymi przez różnorodne podmioty zajmujące się sprzedażą i podejmij z nimi współpracę na uzgodnionych warunkach. Zamieszczając na swoim blogu fotografie oraz opisy promujące produkty pochodzące z wybranych online shopów wraz z bezpośrednimi odnośnikami w formie hiperłącza masz szanse, w zamian za dokonane zakupy z Twojego polecenia, otrzymać niemałe wynagrodzenie prowizyjne, a także zyskać całą masę darmowych ubrań, akcesoriów i gadżetów. Czy to nie brzmi cudownie?
Uzbrój się w treść sponsorowaną:
Treść sponsorowana to prawdziwy must have początkującego blogera. Najprościej i najefektywniej możesz wyposażyć się w nią korzystając z tzw. reklamy kontekstowej przy użyciu stworzonych w tym celu specjalnych narzędzi internetowych – m.in. systemu Google AdSense, czy SmartContext. Odsłonięcia banerów i innych boksów reklamowych są wynagradzane w modelu PPC (Pay Per Click). Z całą pewnością znasz powiedzenie: „reklama dźwignią handlu”!
Partycypuj w kampaniach marketingowych:
Wykorzystaj swój wizerunek, by zainteresować wybranymi markami potencjalnych klientów – Twoich czytelników. Zbudowanie trwałej więzi z entuzjastami bloga może zaowocować obopólnym zaufaniem – Ty polecasz ulubione produkty, oni odwdzięczają się kształtowaniem popytu na rekomendowane wyroby. Promowana marka wypływa ze swoją kampanią na szerokie wody, a Ty zostajesz docenionym partnerem biznesowym!
Organizuj eventy:
Twoją popularność może znacznie zintensyfikować organizacja różnorodnych wydarzeń – warsztatów, wykładów, konferencji, meetingów itp., podczas których z dumą możesz podzielić się z uczestnikami – odpłatnie bądź nie – swoimi niszowymi umiejętnościami oraz unikalnymi spostrzeżeniami, leżącymi w obszarach będących Twoim konikiem. Jeśli masz w garści swój innowacyjny Święty Graal, pokaż go światu i znajdź się na językach wszystkich!
Wykorzystaj swoje umiejętności twórcze i manualne:
Prowadzenie bloga nie jest pozbawione rozwoju, w szczególności twórczego. Fotografowanie, edytowanie zdjęć, kreowanie wizerunku, doskonalenie warsztatu pisarskiego oraz copywriting to tylko kilka umiejętności, które możesz nabywać i swobodnie kształtować tworząc własne miejsce w Internecie. Wykorzystaj pozyskane zdolności do celów zarobkowych – zaimponuj wybranym firmom i koncernom, wykorzystując do tego swój oryginalny blog, po czym zaproponuj zainteresowanym świadczenie swoich usług w ramach stosunku pracy.
Zainspiruj się wskazanymi drogami rozwoju i wybij na łamach cyberprzestrzeni! W gorączce starań nie zapominaj jednakże o tym, co ważne przy tworzeniu pozytywnego wizerunku. Rzetelność, wiarygodność i poczucie estetyki to sztandarowe cechy, dzięki którym możesz osiągnąć upragniony sukces – stać się szanowaną jednostką w świecie mediów, znaną z nienagannego wyczucia stylu.
For Vers-24, Warsaw