Na Instagrama wchodzimy kilkanaście razy dziennie. Zapewne, kiedy budzisz się rano pierwszą rzeczą, którą robisz to sprawdzenie swojego telefonu. Przed wstaniem z łóżka zdążysz zapoznać się ze wszystkimi zdjęciami opublikowanymi przez ludzi, których obserwujesz. A jeszcze przed śniadaniem zaczniesz „follować” nową osobę.
Nie trudno zauważyć, że social media stały się nieodłączną częścią naszego życia. Możemy powiedzieć, że dzisiaj nie wyobrażamy sobie bez nich rzeczywistości. Warto zdawać sobie sprawę, że możesz wykorzystywać je do budowania swojej marki, zarabiania pieniędzy i kreowania swojego wizerunku. Jak jednak korzystać z nich tak, aby udało nam się uzyskać tysiące followersów, kilkaset lajków pod postami, czy też dużą oglądalność udostępnianych przez siebie Instagram Stories? Jak sprawić, aby to właśnie twoje konto przyciągnęło dużą ilość obserwatorów?
Specjalnie dla naszych czytelniczek przygotowaliśmy parę rad, dzięki którym uda Ci się zwiększyć swoje zasięgi i osiągnąć sukces w social mediach.
Bądź konsekwentna
Przy tworzeniu swojego konta musisz zadbać o wiele rzeczy. Jednak najważniejszą kwestią, z którą powinnaś się zmierzyć jest przemyślenie tego, czym chcesz się dzielić ze swoimi obserwatorami. Dzięki wcześniejszej analizie tematów uda Ci się utrzymać tzw. porządek na swoim profilu. Pamiętaj jednak, żeby nie wkradła się do niego nuda. Kiedy wiec chcesz najczęściej wrzucać zdjęcia związane z tematyką modową pamiętaj o tym, że może czasami warto przełamać je inspiracjami czy ujęciami z Twoich ulubionych wnętrz.
Korzystaj z nowych funkcji
Warto, żeby Twoi „followersi” wiedzieli, że nie stoisz w miejscu. Dlatego powinnaś pokazać, że dobrze orientujesz się w najnowszych funkcjach Instagrama. Warto więc wrzucać parę zdjęć w jednym poście ( nowa opcja albumu) czy dodawać ciekawe Instagram Stories. Dzięki temu uda Ci się przyciągnąć do siebie kolejnych obserwatorów i zatrzymać przy sobie obecnych.
Publikuj w odpowiednich godzinach
Tak samo ważne jak to co wrzucasz jest to, o której godzinie to robisz. Zależnie od tego do jakiego targetu ( grupy docelowej) chcesz dotrzeć powinnaś zorientować się w jakich godzinach Twój post dotrze do największej ilości osób. Studenci? Najczęściej siedzą w telefonach w czasie przerwy obiadowej. Bizneswomen? W czasie godzin szczytu. Według analityków z firmy Simply Measured niezależnie do kogo kierujesz swoją działalność najlepiej wrzucać zdjęcia w środę od godziny 17 do 18.
Popracuj nad swoimi opisem
Brzmi banalnie ale może dużo zmienić. Dzięki tak zwanemu „bio”, możesz zachęcić do siebie większą ilość obserwujących. Dobrze skonstruowany opis, który w prosty i przystępny sposób pokazuje co robisz, może być strzałem w 10. Warto pamiętać przecież o tym, że jest to pierwsza rzecz, którą widzą odwiedzający Twój profil.
Używaj hasztagów
Oczywiście nie mówimy o tych w rodzaju: #likes #followers #igsg. Dzięki jednak używaniu tych dobrych i dopasowanych do zdjęcia możesz powiększyć swoje zasięgi. Pamiętaj jednak, żeby nie przesadzać z nimi. Ważne jest bowiem, żeby publikowany post nie był nimi przygnieciony!
Mamy nadzieje, że uda Ci się skorzystać z powyższych rad. Aby być na bieżąco z naszym redakcyjnym życiem zapraszamy do obserwowania Instagramowego konta Vers-24 .
Tekst: Julia Downarowicz
Zdjęcia: Instagram @VERS-24