O zarobkach blogerek krążą legendy. Zawrotne kwoty za publikacje jednego posta na blogu, czy niekończące się korzyści związane z licznymi współpracami sprawiają, że coraz więcej osób szuka podobnego źródła dochodu. Teraz obok blogerek możemy wyróżnić także influencerki.
Influencer to osoba, która wpływa na opinię innych. Na kanałach social media wpływ takiej osoby mierzymy ilością oraz zaangażowaniem obserwatorów. Wraz ze wzrostem popularności mediów społecznościowych, wzrasta również liczba osób, które mogą wywierać wpływ na opinię pozostałych użytkowników.
Najlepszym kanałem dla influencerów jest oczywiście Instagram. Jego popularność rośnie z dnia na dzień. Co więc zrobić by stać się influencerem, przyciągnąć obserwatorów i zacząć zarabiać na swoim koncie na Instagramie? Poniżej przedstawiamy Wam kilka praktycznych wskazówek.
Klucz do sukcesu to regularność
Może brzmi to banalnie, ale jest to jedna z najskuteczniejszych metod budowania społeczności na kanałach social media. Zauważ, że osoby, które już zdobyły popularność, zwykle są bardzo aktywne w sieci. Często dodają zdjęcia, pokazują różne aspekty swojego życia . Chwalą się niemalże każdą spędzaną chwilą, a przynajmniej sprawiają takie wrażenie.
Jednak w ich instagramowym świecie nie ma przypadków. Tu każde zdjęcie jest przemyślane. Zachwyca wyjątkową estetyką, niesie za sobą inspirujący przekaz. Wszystko po to, aby nieustannie podtrzymywać zainteresowanie obserwatorów.
Bądź zaangażowana
Aby zarabiać na Instagramie należy zebrać wokół siebie pokaźne grono osób, które są nie tylko obserwatorami, ale także aktywnymi odbiorcami. Dużo łatwiej zgromadzić taką publiczność, gdy samemu jest się aktywnym w sieci. Daj się poznać! Komentuj zdjęcia innych, obserwuj inne konta, udostępniaj inspirujące treści.
Nawet gdy wzrośnie popularność Twojego profilu, nie przestawaj odpisywać na komentarze. Tylko tym sposobem zdobędziesz sympatię pozostałych użytkowników.
Skorzystaj z aplikacji do zarabiania na Instagramie
Żeby zarobić pierwsze pieniądze na Instagramie wcale nie musisz mieć tylu followersów co topowe blogerki. Wystarczy 2–3 tysiące obserwatorów, aby podjąć pierwsze kroki w Instagramowym świecie biznesu. Zacznij wykorzystywać swój potencjał i dołącz do aplikacji, która zrzesza użytkowników oraz reklamodawców Instagrama. Dzięki temu zaczniesz dostawać pierwsze pieniądze za swoje posty. My polecamy szczególnie aplikację IndaHash. Ta platforma ma w swoim portfolio współprace z takimi markami jak: McDonalds’s, CocaCola, Wedel, KFC, Adidas, Milka, Lipton, Nestle Fitness czy Rexona.
Jak działa ta aplikacja?
Reklamodawca na platformie IndaHash konfiguruje swoją kampanię. Określa z jakimi influencerami chciałby współpracować i szczegółowo precyzuje wymagane parametry (liczba obserwatorów, płeć, wiek, kraj, kategoria tematyczna profilu). Dalej ustala co powinno znaleźć się na zdjęciu. Może być to zdjęcie zrobione samodzielnie przez influencera i oznaczone wymaganymi ha sztagami lub też gotowa grafika, którą należy udostępnić na swoim profilu. Następnie zostaje określony czas i budżet kampanii.
Influencerzy, którzy spełniają wymagania reklamodawcy, dostają powiadomienia przez aplikację ze szczegółowymi wytycznymi. Mogą wziąć udział w kampanii, ale nie jest to obowiązkowe. Każdy użytkownik ma prawo samodzielnie zadecydować, które kampanie go interesują. Stawka dla użytkowników ustalana jest na podstawie liczby obserwatorów oraz poziomu ich zainteresowania.
Influencerzy za każdą pomyślnie zrealizowaną kampanię otrzymują wynagrodzenie. IndaHash co jakiś czas również udostępnia najlepsze zdjęcia swoich użytkowników, dlatego warto starać się przy każdym udziale w kampanii.
IndaHash to nie jedyna platforma, która ułatwia kontakt i współpracę firm z #instablogerami. Na świecie istnieje wiele takich aplikacji. Na podobnej zasadzie działa między innymi strona Inzpire.me
Nie bój się zaproponować współpracy
Chcesz zarabiać na Instagramie? Wyobraź sobie, że Twój profil to firma, która ma do zaoferowania konkretne usługi. Co byś zrobiła jako właściciel takiego przedsiębiorstwa? Na pewno nie siedziałabyś z założonymi rękami i nie czekała, aż klienci tłumnie zaczną walić drzwiami i oknami.
Jeżeli jesteś przekonana, że tworzysz wartościowe miejsce w sieci i jesteś w stanie wypromować dany produkt wśród swojej instagramowej społeczności, nie bój się sama zaproponować współpracy. Napisz do firmy, która wzbudziła Twoje zainteresowanie i wyraźnie zaznacz, jakie korzyści przyniesie reklama na Twoim profilu.
Nie nastawiaj się od razu na kosmiczne stawki. Prawdopodobnie pierwsze #instadeal’e rozliczysz raczej w barterze niż w konkretnej sumie pieniędzy, ale nie zniechęcaj się. Prawda jest taka, że wszystkie osoby, które teraz szczycą się ogromną popularnością na Instagramie, zaczynały w ten sam sposób.
Jakie jeszcze profity (oprócz tych oczywistych) płyną z instagramowych współprac ? Jeżeli zrobisz estetyczne zdjęcie, na którym atrakcyjnie przestawisz produkt będący przedmiotem współpracy, firma na pewno chętnie udostępni go również na swoich kanałach social media. Dla Ciebie to same plusy. Przede wszystkim dotrzesz do nowych odbiorców i istnieje spore prawdopodobieństwo, że Twój profil dodadzą do obserwowanych. Każda taka aktywność sprawia, że Twoja społeczność powiększa się i tym samym rośnie Twój potencjał reklamowy.
Nie zniechęcaj się!
Może się zdarzyć, że firma z którą bardzo chciałaś współpracować, po prostu Ci odmówi. Albo, że liczba obserwatorów nie będzie rosła w takim tempie, w jakim sobie tego życzysz.
Nie przejmuj się! Rób dalej swoje. Profil na Instagramie rozwijaj dokładnie tak, jak rozwija się nowy biznes. Krok po kroku, trzymając się wskazówek, które od nas dostałaś.
Pamiętaj, że mały spadek formy wcale nie jest powodem by stracić motywację.
Tekst: Martyna Urbańska
Zdjęcia: Laura Osakowicz