Tekst: Yanina Trapachka
Grafiki: Ivan Torchilov
Ruch POP ART pojawił się w połowie 1950 roku i obecnie dość głęboko przeniknął świat mody. Ten trend widać przede wszystkim na wybiegach. W swoich wiosenno-letnich kolekcjach projektanci wykazali się umiejętnościami w dziedzinie sztuk pięknych, korzystając z obrazów, grafik i wzorów. Najprostsze geometryczne kształty przeniosły się na sukienki, bluzki, spódnice i spodnie. Letnim, tegorocznym trendem będzie wykorzystanie w modzie rozpoznawalnych obrazów, komiksów i ilustracji.
Dyrektor kreatywna włoskiej marki Prada – Miuccia Prada – zaprosiła do współpracy przy nowej kolekcji aż sześciu artystów. W rezultacie podczas tygodnia mody w Mediolanie goście obserwowali na wybiegu sukienki i płaszcze, które bardziej przypominały obrazy niż ubrania. Sztukę na wybiegu możemy zobaczyć również w kolekcjach Chanel, Celine, Prabal Gurung, Jil Sandler oraz Jean-Charles de Castelbajac.
For Vers-24, Warsaw