Czy zrównoważona, ekologiczna moda może być równie szykowna i zaskakująca co regularne kolekcje? Po raz kolejny marka H&M udowadnia, że tak. W najnowszej kolekcji Conscious Exclusive AW20 wytworne elementy zostały bowiem wykonane z materiałów pochodzących ze zrównoważonych źródeł, wytworzonych z odpadów. Tym razem to, co zwykle jest wyrzucane, w niezwykle przemyślany sposób przekształcono w prawdziwe perełki, co pozwala docenić potencjał odpadów i inspiruje do jak najbardziej kreatywnego, ponownego wykorzystywania rzeczy.
Jesienno/zimowa kolekcja przede wszystkim składa się z innowacyjnych tkanin i procesów, które pozwalają przekształcać odpady z upraw roślin spożywczych w naturalne włókno, tkaniny wykonane z miazgi drzewnej pozyskiwanej w zrównoważony sposób czy wykorzystujące unikalny proces przetwarzania starej odzieży na nową. Takie materiały można znaleźć w elementach odzieży damskiej, m.in. sukniach wieczorowych z czarno-zielonej żakardowej tafty, żółtego żakardu lub z girlandami kwiatów w przykurzonym odcieniu zieleni czy spektakularnych koszulach. W kolekcji znalazło się także miejsce dla obszernych topów oraz eleganckich, dopasowanych garniturów. Objętość, delikatne kształty i efektowne falbany wspaniale współgrają z ostrzejszymi akcentami, tworząc mroczny, sensualny styl. Ponadto, do kolekcji Conscious Exclusive powraca odzież męska. Nie zabraknie zatem smokingów, luksusowych garniturów, koszul czy marynarek.
Conscious Exclusive AW20 to pierwsza kolekcja, w której przekroczono granice kreatywności, wprowadzając zrównoważoną modę na zupełnie inny poziom, w której to odpady grają główną rolę. To z nich wytworzono bowiem niesamowite materiały, z których powstały produkty Conscious Exclusive. Pracując przy tego rodzaju transformacjach, dysponując możliwością przemawiania do klientów poprzez piękno, marka przewiduje, że już wkrótce odpady staną się częścią przyszłości prawdziwie zrównoważonej mody.
Prócz ubrań nie mogło także zabraknąć akcesoriów: wyrazistych, mocnych naszyjników typu choker, kolczyków, klipsów do butów z metali pochodzących z recyklingu oraz absolutnie wyjątkowego modelu okularów przeciwsłonecznych wykonanych z materiału Made of Air®, częściowo powstałego z biomasy odpadowej. Buty można nosić nie tylko w wersji mule, ale także jako botki z wyjmowaną skarpetą, wykonaną z VEGEA TM – wegańskiej skóry częściowo wykonanej z produktów ubocznych powstałych przy produkcji wina. Inspiracją do stworzenia nadruków stały się zaś ponadczasowe motywy kwiatowe, łuszczące się z upływem czasu oraz będące już częścią historii gobeliny, podczas, gdy kwiatowe aplikacje i motywy ćmy nawiązują do życia, ale i rozkładu.
Ponadto dwa sklepy H&M – w Sztokholmie i Berlinie – będą oferować usługę wynajmu sześciu różnych produktów z kolekcji AW20 – wśród nich te unikalne, tylko dla wypożyczalni oraz egzemplarze powstałe w ekskluzywnych kolorach.
Niezwykła kampania Conscious Exclusive AW20, której twarzą została Zinnia Kumar – urodzona w Australii londyńską ekolożka, aktywistka i modelka, we wspaniały sposób zachęca do „noszenia odpadów”- a wszystko po to, aby zmieniać nie tylko modę, ale i świat.
Najnowsza kolekcja H&M Conscious Exclusive AW20 będzie dostępna na stronie internetowej www.hm.com już od 1 grudnia.
Tekst: materiały prasowe/Marlena Wysocka
Zdjęcia: materiały prasowe