Koncept Innovation Stories wprowadzony przez markę H&M w bieżącym roku przede wszystkim koncentruje się na rozwoju i dążeniu do przeniesienia innowacyjności na wyższy poziom. W ramach konceptu powstania szereg kolekcji, z których każda z nich będzie prawdziwą celebracją przyszłościowych procesów produkcji w dążeniu do zrównoważonego rozwoju. Marka od dawna angażuje się w dokonywanie pozytywnych zmian i przyspieszanie postępu w zakresie zrównoważonej mody, zaś najnowsza inicjatywa tylko pokazuje, że H&M dąży do pozytywnej transformacji dzięki kierunkowej koncepcji, która prezentuje innowacje, zrównoważoną produkcję i wzornictwo, jednocześnie zachęcając do współpracy przy projekcie naukowców i projektantów i zwracając uwagę na postępowe działania w zakresie zrównoważonego rozwoju.
Najnowsza, artystyczna kolekcja – Colour Story powstała w ramach konceptu Innovation Stories i została wyprodukowana przy użyciu bardziej zrównoważonych metod barwienia tkanin, subtelnie podkreślając piękno naturalnych kolorów. Przy jej tworzeniu wykorzystano nowoczesne techniki: zarówno biotechnologię, jak i roślinne barwniki, które oprócz wyjątkowego efektu estetycznego mają znacznie mniejszy wpływ na środowisko naturalne. Colour Story to przede wszystkim kolekcja nowoczesna i innowacyjna, co w szczególności wyraża się w procesie produkcji – nastawiona przede wszystkim na oryginalne projekty oraz rewolucyjne metody barwienia tkanin – a wszystko to ma jeden cel: pozytywną zmianę w zakresie zmniejszenie zużycia wody oraz zreformowania sposobu produkcji.
W najnowszej kolekcji w ramach Innovation Stories znajdziemy wygodne, minimalistyczne crop topy na ramiączkach, ściągane spódnice z cyfrowymi nadrukami, a także lejące się sukienki i bluzy o fasonie ponczo – wszystkie pofarbowane roślinnymi barwnikami. Kluczowym elementem jest także cyfrowo pocięta koszula. Uroczy zestaw tworzy niezwykle modny w tym sezonie brąz – nie mogło zatem zabraknąć brązowego setu złożonego z topu z dopasowanymi spodniami, barwionego innowacyjnym barwnikiem We aRe SpinDye®, podczas którego to procesu farbowania ilość zużytej wody zmniejsza się aż o 75%, zaś zużycie energii – o prawie 40%. W całej kolekcji wykorzystano także naturalne barwniki, z czego większość z nich to barwniki pochodzące ze źródeł roślinnych, a więc korzeni, jagód, kory, liści, i drewna, a także innych źródeł biologicznych, tj. grzyby czy porosty. Dominujące w kolekcji kolory, a więc ciepłe, pomarańczowe odcienie, błękit indygo, blada zieleń oraz delikatny odcień żółci przywodzą na myśl kolory Ziemi, jednocześnie zwracając uwagę na organiczną i pozytywną energię kolekcji. Wśród krojów pojawi się mnóstwo luźnych, swobodnych i nie krępujących ruchów modeli, ale i dopasowanych fasonów, które wspaniale podkreślą każdą sylwetkę. Nietypowe akcesoria w postaci okrągłych kolczyków wykonanych z bezbarwnego szkła pochodzącego z odzysku czy masywne sandały. Elastycznej pianki wyprodukowanej z biomasy alg – z Bloom™ dodadzą grunge’owego charakteru. Starannie dopracowane odcienie nadają kolekcji kojącą jakość, a stylowe wzory i jeans dodają jej miejskiej wrażliwości.
Pierwszą firmą, która wykorzystuje naturalne, biologiczne procesy w produkcji i nakładaniu pigmentów na tkaniny jest firma Colorfix, a kolekcja Colour Story w ramach Innovation Stories stworzona we współpracy z H&M jest ich światową premierą.
To jednak nie koniec innowacji H&M w walce o zrównoważony rozwój w modzie: zgodnie z misją marki związaną z przyszłością mody cyrkularnej, H&M będzie także oferować klientom wyjątkowy wybór artykułów do wynajęcia. Sztokholm, Szwecja, jak i Mitte oraz Berlin będą miały wybrany sklep ze specjalnymi kolekcjami H&M do wypożyczenia.
Kolekcja będzie miała swoją premierę już 15 kwietnia w sklepach marki H&M i na oficjalnej stronie marki hm.com.
Tekst: materiały prasowe/Marlena Wysocka
Zdjęcia: materiały prasowe