Od dłuższego czasu moda przestała opierać się jedynie na wykreowaniu najnowszych trendów, produkcji i jak największych zyskach. Projektanci zrozumieli, jak wielkie oddziaływanie biznes mody ma na środowisko naturalne. Duża ilość kolekcji w ciągu roku, presja, jak najszybsza produkcja wywierają kolosalny wpływ (i często choć na pierwszy rzut oka niedostrzegalny) na ekosystem, w którym żyjemy. Marka Levi’s®, uosobienie klasycznego i swobodnego amerykańskiego stylu już od 1873 roku, znana z najczęściej kopiowanych i uwielbianych spodni na świecie – jeansu, wychodzi na przeciw najnowszym tendencjom i stawia na zrównoważoną modę, a wszystko w trosce o ludzi i środowisko naturalne.
Najnowsza kolekcja marki – Levi’s® Wellthread™ została stworzona i oparta głównie na odpowiedzialnym podejściu do czterech podstawowych tematów: materiały, ludzie, środowisko i proces. Tym samym kładzie nacisk na mniejsze zużycie wody, mniejszą ilość chemikaliów, 100% recyklingu i uczciwą pracę.
Każdy element kolekcji wykonany jest z włókna konopnego Wellthread™ , a także wykończone techniką Water<Less™, co pozwala oszczędzić w procesie wykańczania ponad 96% normalnie zużywanej wody. Co więcej, materiał, z którego stworzono ubrania nadaje się do recyklingu. Należy jednak pamiętać, że zrównoważony rozwój to nie tylko materiał, proces i
środowisko, ale przede wszystkim ludzie, bez których kolekcja by nie powstała. Dzięki inicjatywie Worker’s Well-being, Levi Strauss & Co współpracuje ze swoimi dostawcami i lokalnymi organizacjami, wdrażając programy ukierunkowane na wzmocnienie pozycji finansowej, zdrowia i dobrego samopoczucia pracowników, a także ch równości i wzajemnej akceptacji.
To jednak nie wszystko: na sezon wiosna-lato 2020, po raz pierwszy Levi’® Wellthread™ wprowadza produkty dla kobiet. Kolekcja oparta przede wszystkim na neutralnej palecie kolorów składa się m.in. z różnych krojów spodni, w tym popularnych Ribcage, kurtek typu Trucker, t‑shirty i klasycznych bluz z kapturem. Mężczyźni za to znajdą dla siebie m.in. 502™ Slim Taper w kolorze naturalnym i indygo, a interesującym elementem jest nietypowa grafika na koszulkach, inspirowana japońskimi ilustracjami fal oceanicznych.
Wszystkie ubrania z najnowszej kolekcji Levi’s® Wellthread™ będą dostępne już od 16 marca 2020 roku w wybranych sklepach i na stronie internetowej levi.com
Tekst: materiały prasowe, Marlena Wysocka
Zdjęcia: materiały prasowe