Wytworna i kobieca – taka jest najnowsza kolekcja H&M stworzona we współpracy z kultową marką o amerykańskim stylu i z mroczną, europejską duszą – The Vampire’s Wife – dzieckiem brytyjskiej projektantki, modelki i muzy – Susie Cave. Powstała w 2016 roku znana jest głównie z podkreślania przesadnych, dużych ramion, falban i stylu vintage.
The Vampire’s Wife to marka znana przede wszystkim z umiłowania do piękna, pełna charakterystycznych, wyrazistych, olśniewających detali i podkreślania kobiecych kształtów. Kolekcje zmieniają się zarówno pod względem stylistyki, jak i wykonania, a ubrania wykonane są z materiałów pochodzących ze zrównoważonych źródeł.
Projekty powstałe w kolaboracji The Vampire’s Wife’s z H&M są pełne sprzeczności i intrygujące – mroczne, a jednocześnie odważne i kobiece. Skromne sukienki zapinane na guziki są przy tym bardzo zmysłowe i wyrafinowane. Swobodne, ale i poważne. Wśród projektów znajdziemy sensualną, koronkową mini, sukienkę mistique z wyraźnie zarysowanymi ramionami, aksamitną mini sukienkę ze zmysłową kokardką i romantyczną, srebrną, koronkowa pelerynę, al też sukienki maxi – wszystkie wykonane z nylonu i poliestru z recyklingu. Nie zabrakło także pożądanej biżuterii: bransoletek, kolczyków, naszyjników czy pierścionków, także w części wykonanej z materiałów pozyskanych w zrównoważony sposób. Główny motyw kolekcji? Silna moda, która inspiruje kobiety tak, aby czuły się jak najlepszą wersją siebie. Muzą projektantki i jedną z pierwszych inspiracji jest Isabel Adjani, która stanowi uosobienie buntowniczej, niebezpiecznej kobiety. Projektantka znana jest ze swojej miłości do przeszłości, z której „kradnie” utracone momenty, przemycając je do teraźniejszej mody, czyniąc swoje projekty nowoczesnymi. W projektowaniu Susie najbardziej inspirują stare fotografie, książki historyczne, muzea i płyty.
Projektantka podkreśla, że koncepcja mody gloryfikującej siłę kobiet nie do końca ją przekonuje. A to dlatego, iż od zawsze uważa, że kobiety są silne i pełne mocy w samej swej istocie. Swoje sukienki traktuje więc jedynie jako wzmocnienie tej siły i pozwalają ją okiełznać. Myśli przewodnie kolekcji, a więc kobiecość, wrażliwość, intymność i nieznane widać gołym okiem za pomocą projektów powstałych w ramach kolaboracji. Dla Cave siłą jest przede wszystkim wrażliwość i sposób, w jaki ją manifestuje. Wbrew temu, że bycie wrażliwym w dzisiejszym świecie niekoniecznie uznawane jest za plus, projektantka jest przekonana, że nasza kobieca wrażliwość jest bramą do bogatszego, znacznie ciekawszego życia pełnego tajemnicy.
Susie Cave wspólnie z H&M zaprasza nas do swojego świata, podkreślając w kolekcji kluczowe tematy, takie jak wrażliwość, intymność i kobiecość. Twarzą kampanii została Samantha Snow, modelka Eva Apio i brytyjska poetka Greta Bellamacina. Najnowsza kolekcja H&M x The Vampire’s Wife’s będzie dostępna w wybranych sklepach stacjonarnych marki i online na hm.com od 22 października 2020 roku.
Tekst: materiały prasowe, Marlena Wysocka
Zdjęcia: materiały prasowe