W dniu 9 czerwca w Research Library, zlokalizowanej w światowej sławy Rijksmuseum, odbyła się premiera pierwszej w historii marki Rituals Cosmetics publikacji książkowej: The Book of Rituals autorstwa Dagmar Brusse – Dyrektor Kreatywnej marki.
Ta publikacja to wyjątkowa, limitowana edycja albumu – swoistego przewodnika po filozofii marki kryjącej się pod hasłem “Sztuka Świadomego Życia”.
Od ponad 20 lat marka Rituals szczególnie skupia się na trosce o dobre samopoczucie i to nie tylko pod względem fizycznym, ale przede wszystkim psychicznym i emocjonalnym oraz potrzebę poszukiwania szczęścia w najmniejszych rzeczach. Szczególnie w dzisiejszych czasach, pielęgnacja duszy jest szczególnie ważna – tak samo, jak pielęgnacja ciała. Najnowsze badania pokazują z kolei, że ludzie zaczynają czuć się szczęśliwsi, niż miało to miejsce w połowie 2020 roku, a więc kilka miesięcy po rozpoczęciu pandemii COVID-19. Z perspektywy dekady odsetek osób deklarujących, że czują się szczęśliwe, znacząco się obniżył – globalnie o 10 punktów procentowych. Jedynie 15% z ponad 20,000 ankietowanych w 30 krajach odpowiedziało, że są “bardzo szczęśliwi”. Co ciekawe, za źródło “największego szczęścia” respondenci uznają swoje zdrowie i dobre samopoczucie – zarówno fizyczne jak i psychiczne.
Dagmar Brusse, Dyrektor Kreatywna marki Rituals oraz wizjonerka filozofii świadomego życia wyjaśnia, że to swoisty kompas dobrego samopoczucia, którego celem jest pomóc ludziom połączyć się i znaleźć równowagę pomiędzy ciałem, umysłem oraz duszą. Tylko taka harmonia pozwala bowiem osiągnąć najwyższy poziom dobrego samopoczucia. Autorka podkreśla, że właśnie dlatego powinniśmy traktować ją jako holistyczne podejście do dobrego życia, w którym dotykamy wszystkich ważnych filarów: od fizycznego i mentalnego aż po duchowy. Takie podejście szerzej tłumaczy 13. rozdziałów książki, która uczy doceniać momenty z życia codziennego, skupiających się na skłaniających do refleksji tematach, co pozwala zwrócić większą uwagę na własną osobę. W dodatku, każdy z rozdziałów rozpoczyna się dogłębną analizą opisywanego punktu kompasu i zawiera poezję refleksyjną, inspirujące historie z całego świata oraz praktyczne medytacje, które pomogą osiągnąć równowagę ciała, umysłu i duszy.
Na ponad 400 stronach The Book of Rituals ujawnia wszystko to, co należy wiedzieć o życiu w zgodzie ze sobą. To idealny prezent, jaki można sprawić sobie lub komuś wyjątkowemu. Przy tworzeniu tej wyjątkowej książki, marka współpracowała z fotografem i artystą Jasperem Abelsem, którego zamiłowanie do obrazów łączy się z fascynacją naturą, kolorem i mitycznymi opowieściami. Prócz praktycznych porad i wskazówek, w książce zaprezentowano również sylwetki wyjątkowych i inspirujących osób, takich jak ambasador ds. szczęścia Mo Gawdat, brytyjska komiczka angażująca się w kampanie na rzecz zdrowia psychicznego czy Ruby Wax, szef kuchni restauracji Rouhi, znajdującej się we flagowym sklepie House of Rituals.
Album The Book of Rituals jest dostępny w House of Rituals, a także na stronie internetowej marki Rituals. Ponadto, książkę wkrótce będzie można kupić w Rijksmuseum, którego Rituals jest dumnym partnerem. Od 1 lipca album będzie również dostępny w wybranych sklepach stacjonarnych.
Tekst: materiały prasowe/ Marlena Wysocka