Choć za oknem wciąż brakuje intensywnych barw i zapachów budzącej się natury, w powietrzu od jakiegoś czasu już wiszą gorące uczucia wraz nową energią nadchodzącego sezonu. Masz ochotę poczuć rześki powiew świeżości i aromat wiosny? Wybierz się na wycieczkę po najlepszych kampaniach modowych polskich marek!
MAKO, fot. Agnieszka Kulesza i Łukasz Pik
Kobieta według MAKO w sezonie wiosna – lato 2016 jest wyrazista i zadziorna. Wybiera klasyczne i ponadczasowe fasony, które wykonane są z tkanin wysokiej jakości. Każdy look uzbrojony jest w niewielkie, lecz ekspresyjne i mocne akcenty w postaci frędzli, przetarć, czy też kontrastowych deseni. W kampanii dominuje czerń z elementami bieli, beży i jasnych brązów. Projekty MAKO, zainspirowane stylem nonszalanckich Francuzek, w obiektywie uchwycili Agnieszka Kulesza i Łukasz Pik, zwani „duetem nie do pokonania”. Zaprezentowała je Karina Taranowicz z agencji Rebelmodels.
SOLAR, fot. Adam Pluciński
Marka SOLAR – jak zawsze – postawiła na modę w najlepszym wydaniu. Nie przebierając w środkach zaproponowała na nadchodzący sezon bardzo kobiece kroje, które w kampanii wyeksponowała Aneta Pająk z agencji Mango Models. Aranżacja towarzysząca sesji pod wodzą fotografa Adama Plucińskiego przyjęła niezwykle naturalną i prostą formę, co podkreśliło delikatność oraz dojrzałość – nadrzędne cechy charakteryzujące wiosenne i letnie propozycje od marki SOLAR. Większość z nich stanowią dwutonowe, dość jasne zestawienia. Pojawia się wśród nich złamana biel, szarość przechodząca w odcień delikatnego błękitu, a także graficzny granat i nuta limonki. Główne faktury to popularny w ostatnim czasie prążek, ażur oraz gładki układ włókien.
KAS KRYST, fot. Daniel Jaroszek
Zdaniem redakcji VERS-24 kampania marki KAS KRYST sfotografowana przez Daniela Jaroszka jest tegoroczną perełką. Zarówno projekty, jak i pomysł na sesję w hotelowym pokoju wydają się być prawdziwym strzałem w dziesiątkę. Wizualizacje są w całości monochromatyczne, w odcieniach czerwonego wina. Przedstawiają projekty zarówno w sposób zmysłowy, jak i – co ciekawe – nieco niepokojący, dzięki czemu łamią konwenanse i zamieniają dziwne, w pożądane. Przyglądając się im z bliska, uwagę – poza pikantną aurą – przykuwają w szczególności tiulowe i czarujące połyskiem sukienki, a także pudełkowe płaszcze.
BIZUU, fot. Łukasz Pukowiec
W przypadku kampanii BIZUU nie sposób jest nie zacząć od podkreślenia dużej dawki optymizmu, którą wyróżniają się projekty sfotografowane przez Łukasza Pukowca. Tegoroczna oferta brandu przyniosła ze sobą przede wszystkim bardzo dziewczęce, romantyczne koncepcje. Spalone słońcem barwy i wypłowiałe odcienie zagościły na dobre w look book’u marki. Jednoznacznym królem cukierkowych akcentów został pudrowy róż. Doskonale został skomponowany z czystą bielą, czy harmonijną pistacją. Słodkości nieco przełamuje soczysty pomarańcz, reprezentanci barwy niebieskiej – granat, sodalit i turkus, a także szczypta metalicznego, srebrno – złotego blasku. Choć wszystkie kreacje przedstawione w minimalistycznej scenografii stanowią majstersztyk krawiecki, to właśnie kolor odgrywa główną rolę. Jak stanowi informacja prasowa: „Motywem przewodnim kolekcji jest kolor i jego symbolika. Wśród wielu żywych barw, takich jak zieleń – symbol życia i harmonii, róż przywodzący na myśl kobiecość, subtelność i wdzięk, niebieski – oznaka spokoju i pewności siebie oraz pomarańcz radośnie świadczący o wierze we własne możliwości, króluje biel jako kolor czysty i niewinny.”
God Save Queens, fot. Kimberley Gordon
Kolejną z kampanii, która zrobiła na naszej redakcji piorunujące wrażenie jest kampania bielizny brandu GSQ zatytułowana “Welcome to exile”. Jest wypełniona po brzegi erotyzmem i bezwstydnością, lecz w zupełnie kurtuazyjnym wydaniu za sprawą buduarowej scenografii. Do odbiorcy kampania przemawia przede wszystkim swoją teatralnością – modelki przyodziane w kokieteryjne body i koronkowe komplety z mocnym makijażem w stylu lat 20. i 30. XX w. kuszą swoim votum separantum wobec wszechobecnie obowiązujących reguł.
Tekst: Aleksandra Dziadul
Zdjęcia: materiały prasowe
For Vers-24