Moda i sztuka nierozerwalnie są ze sobą połączone. I tym razem, polska marka Solar i Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu połączyli siły, czego efektem jest wyjątkowa wystawa 54x54, otwarta od 29 lutego w centrum handlowym Galeria Młociny w Warszawie – finał konkursu 30/100 zorganizowanego w ramach ubiegłorocznych obchodów 30-lecia firmy Solar i setnych urodzin uczelni.
Projekt „30/100” to grafiki w formacie 54x54 cm, zaprojektowane przez absolwentów i studentów Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Format jest nieprzypadkowy, bowiem próba zamknięcie fragmentu sztuki na tak niewielkiej przestrzeni, jaką jest kwadrat stała się niezwykłym wyzwaniem. Młodzi projektanci w zaskakujący sposób połączyli sztukę z modą, a spośród przesłanych prac wybrano 30 projektów, wśród których nie zabrakło najróżniejszych wzorów, roślin, ptaków, czy też charakterystycznego dla marki motywu twarzy. Wszystkie zostały wykonane z zastosowaniem najróżniejszych technik: kolażu, fotografii czy malarstwa. Każdy z tych niepowtarzalnych wzorów Solar przeniosła na apaszki, które są uzupełnieniem najnowszej kolekcji a pięć z nich przeniesiono na stylowy dodatek – apaszki, które uzupełniają kolekcję marki na wiosnę-lato 2020.
Wystawa pokonkursowa będzie dostępna od 29 lutego do 6 marca na poziomie 0 centrum handlowego Galerii Młociny w Warszawie.
Tekst: Marlena Wysocka, materiały prasowe
Zdjęcia: materiały prasowe