Jesienią 2019 światło dzienne ujrzy kolekcja Weekday x Lee. Legendarna marka jeansów i wkrótce wchodzący po Polski Weekday, stworzyli 22 projekty inspirowane odzieżą robotniczą i kulturą młodzieżową z połowy lat 90-ch. Daleka jest jednak od nostalgii. Marki połączyły historię denimu marki Lee i nowoczesne spojrzenie na modę Weekday, co okazało się bardzo oryginalną i nietuzinkową mieszanką.
Zespół projektantów Weekday uzyskał swobodny dostęp do 130-letniego archiwum Lee, w którym poszukiwał kultowych modeli, chcąc zinterpretować je w swoim nowoczesnym stylu. Marka Lee zwraca szczególną uwagę na autentyczność denimu, jakość, krój i funkcjonalność oraz charakterystyczne detale. Natomiast dla Weekday ważne są kreatywna dekonstrukcja, zwiększanie rozmiarówki i personalizowanie odzieży. Dzięki wykorzystaniu tych aspektów oraz kolorów takich, jak jasny beż, indygo, akcenty różu, otrzymujemy look u podstawy nawiązujący do odzieży roboczej. Jednocześnie emanuje też młodością i beztroską.
Bawełniane spodnie stolarskie, szerokie jeansy, ogrodniczki, kurtki i płaszcze od uniformu to najbardziej wyróżniające się kroje. Wszystkie te modele mogłyby być strojami zarówno dla pracownika stacji paliw, jak i skate’a. To, co odróżnia projekty Weekday x Lee to kreatywność z jaką zostały stworzone na nowo.
„Dla nas współpraca ta stanowi wyraz współdzielonej pasji dla materiału jakim jest denim. Jeansy Lee są charakterystyczne i różnią się od jeansów innych marek. Posiadają piękne detale i jednocześnie pozostawiają przestrzeń dla kreatywności, a to dla nas bardzo inspirujące.” — Per Axen, Men’s Denim Designer, Weekday.
Przypominamy, że Weekday już pod koniec listopada zawita do Krakowa. Sklep o powierzchni 305 m² będzie znajdował się w Galerii Kazimierz i będzie pierwszym sklepem marki w Polsce. Wiosną 2020 roku natomiast przyjdzie czas na Warszawę!
Kolekcja będzie dostępna wyłącznie w wybranych sklepach Weekday oraz na stronie weekday.com od 19 września.
Tekst: materiały prasowe