Kultowy model Chanel 2.55 czy Boy to torby, które na stałe zapisały się w historii mody. Są nie tylko przedmiotem pożądania kobiet na całym świecie, ale jednocześnie inwestycją na lata. Karl Lagerfeld, wizjoner i projektant, który od lat stoi za sterami domu mody Chanel idzie z duchem czasu i pierwszy raz od 2011 postanowił stworzyć zupełnie nowy model torby na miarę naszych czasów. Nazwany na cześć Coco, ma szansę stać się kolejną it-bag: poznajcie „Gabrielle”!
Madame Coco znana była z tego, że jak nikt inny tworzyła ubrania i akcesoria szykowne, eleganckie, a zarazem funkcjonalne, za co pokochały ją kobiety i co cenią we francuskiej marce do dziś. Niemiecki projektant przez lata, z każdą nową kolekcją konsekwentnie realizował jej wizję, a najnowszy model torby jest na to dowodem oraz idealnym podsumowaniem jego pracy w Chanel. Inspiracją dla stworzenia „Gabrielle” były dwa sposoby, w jakie mężczyźni nosili torby przez ramię na torach wyścigowych. Uniwersalny, piękny i stylowy model jest wzorowany na historycznym projekcie Chanel z 1995 roku, a po raz pierwszy zaprezentowano go na wybiegu podczas kolekcji ready-to-wear wiosna-lato 2017: jest dostępna klasycznej wersji hobo, jako duży shopper, mała portmonetka w kształcie worka oraz plecak. W całości wykonana z twardej i miękkiej skóry cielęcej, ze złotymi i srebrnymi elementami. Regulowany pasek zapewnia dowolność, elastyczność i spektrum możliwości w noszeniu: na ramieniu, przez ciało bądź… oba jednocześnie. Wszystko to zapewnia możliwość noszenia go na niemal siedem różnych sposobów! Dzięki temu „Gabrielle” wydaje się perfekcyjnym rozwiązaniem w XXI w., kiedy wszyscy żyjemy w biegu. Jest także swoistą manifestacją ruchu wolności oraz stylu kobiet- sprawdzi się jako model na każdą okazję
Lagerfeld znany w środowisku mody z dobrego oka i zamiłowania do filmu, przygotował z tej okazji także serię krótkich, nowoczesnych filmów odnoszących się do płci i gender, w których możemy odnaleźć ducha Gabrielle Chanel. Zobaczymy w nich m.in Kristen Stewart, Caroline de Maigret czy Pharell’a Williams’a, który jest pierwszym mężczyzną w reklamie Chanel niosącym torbę- bo moda jest dla wszystkich.
Tekst: Marlena Wysocka
Kolaże: Laura Osakowicz