19 lipca 2018 roku marka Estée Lauder podała informację, że podpisało kontrakt z Anok Yai, wschodzącą gwiazdą wybiegów, która tym samym została nową globalną ambasadorką marki. Anok pojawi się w kampaniach dotyczących makijażu oraz pielęgnacji skóry w internecie, telewizji, sklepach oraz w prasie. Pierwszą kampanią Anok będzie kampania promująca numer jeden wśród podkładów marki – Double Wear Stay-in-Place Makeup. Modelka dołączy do innych ambasadorek Estée Lauder: Misty Copeland, Grace Elizabeth, Karlie Kloss, Yang Mi, Carolyn Murphy, Hilary Rhoda, Joan Smalls i Fei Fei Sun.
„Jesteśmy podekscytowani tym, że Anok dołącza do naszej marki”, powiedział Stephane de La Faverie, Global Brand President Estée Lauder. „Estée Lauder od zawsze wybiera kobiety, które odpowiadają naszej wizji globalnego piękna. Dzięki temu, że Anok dołącza do grona naszych ambasadorek, kontynuuejemy dziedzictwo marki, polegające na wyróżnianiu kobiet o różnym pochodzeniu, tożsamości etnicznej i będących w różnym wieku”.
„Jestem podekscytowana tym, że jestem teraz częścią rodziny Estée Lauder”, powiedziała Anok Yai. „Jestem zaszczycona tym, że jestem ciemnoskórą kobietą, która reprezentuje ikoniczną markę, nieustannie będącą na czele jeśli chodzi o piękno. Mam nadzieję, że stanę się inspiracją dla młodych dziewcząt i kobiet oraz, że zachęcę je do czucia się bezsprzecznie piękną”.
O Anok Yai
Świat poznał Anok Yai, gdy znalazła się na pierwszych stronach gazet po tym, jak zapisała się w historii jako pierwsza od 20 lat ciemnoskóra modelka, która otworzyła pokaz Prady. Mimo to, Anok nie zwalnia tempa. Odkryta po tym, gdy jej zdjęcia na Instagramie ze zjazdu absolwentów college’u w Waszyngtonie DC rozpowszechniły się w interncie, Anok Yai znalazła się w centrum uwagi mediów na całym świecie. Odezwało się do niej kilka najlepszych agencji modelek, ale Anok znalazła swoje miejsce w agencji NEXT Model Management, z którą podpisała globalny kontrakt.
Niespełna tydzień później, Anok potwierdziła swój pierwszoplanowy udział w kampanii Prady Wiosna/Lato 2018, do której zdjęcia wykonał Willy Vanderperre, a wkrótce potem rozpoczęła współpracę z Riccardo Tisci x Nike. Anok ukazała się na okładce DAZED, wydanie na lato 2018, a ponadto wzieła udział w sesji między innymi dla amerykańskiego, włoskiego i brytyjskiego Vogue’a, V Magazine, POP Magazine, AnOther Magazine oraz Self Service. Willy Vanderperre umieścił ją na jednej ze swoich list ikonicznych modelek, a DAZED na liście DAZED100.
Pochodząca z Egiptu, córka sudańskich uchodźców, Anok przeprowadziła się do Stanów Zjednoczonych w 2000 roku. Chciałaby zostać lekarzem i zachęcać młode dziewczyny do pójścia ścieżką nauki, technologii, inżynierii i matematyki.
Tekst/zdjęcia: materiały prasowe