Jedno z najbardziej spektakularnych i emocjonujących wydarzeń tego sezonu. BLOW Premium Trend Show – nowy koncept 3 prężnie rozwijających się dziedzin na rynku polskim: mody, sztuki i designu. Wydarzenie w luksusowej oprawie odbędzie się już 18–20 listopada 2016. Swoje kolekcje zaprezentują m.in Łukasz Jemioł, Michał Łojewski oraz Oskar Zięta. Czy tak rozpoznawalne nazwiska nie brzmią mega-przyciągająco? O specyfice targów i dlaczego warto wziąć w nich udział, Redakcja Vers-24 rozmawia z jego organizatorami.
- Blow Premium Trend Show. Zapowiada się wybuchowo, ekskluzywnie i modnie. Jakie wydarzenie tak naprawdę kryje się pod tą nazwą i co jest w nim takiego nowatorskiego?
Trend show to wydarzenie, na którym prezentowane są najnowsze produkty i usługi. Jest to też przestrzeń do spotkania i nawiązania bliskich relacji z markami w realu. Dlatego podczas BLOW w warszawskim Wilanowie sprzedawanie i kupowanie wciąż będzie ważne, ale równie istotna będzie interakcja pomiędzy wystawcami a klientami. Zadzieje się to również dzięki panelom dyskusyjnym i wykładom, na których marki premium obecne na BLOW zaprezentują najnowsze pomysły, czy kolekcje. Do wystąpień zaprosiliśmy też firmy specjalizujące się w nowych, alternatywnych formach inwestowania, czy spędzania wakacji. Warto również wspomnieć, że podczas pierwszego dnia, 18 listopada, odbędzie się aukcja nowej sztuki organizowana przez Art In House Community. Oprócz bogatego programu BLOW wyróżnia aranżacja przestrzeni Royal Wilanów przygotowana przez studio architektoniczne Fish’n’Sheep.
- Jak narodził się pomysł zorganizowania tak unikalnego wydarzenia?
Jako TFH od ponad 3 lat organizujemy targi z polską modą i wiemy, że aktualna formuła takich wydarzeń już powoli się wyczerpuje – po prostu zapytaliśmy o to samych uczestników. Sprawdziliśmy również, jak wyglądają podobne wydarzenia w Londynie, Berlinie, czy Paryżu. Finalnie powstała koncepcja trend show marek premium, skierowana do konkretnej grupy – zamożnych konsumentów.
- Targi mody, sztuki i designu odbędą się w kompleksie Royal Wilanów w Warszawie. Dlaczego właśnie takie miejsce?
Royal Wilanów to budynek, który dzięki swojej architekturze i różnorodnym najemcom części handlowo-usługowej, stał się centralnym punktem Miasteczka Wilanów. Mieszkańcy tej części Warszawy chętnie przychodzą do lokalnych restauracji czy sklepów, korzystają z terenów zielonych otaczających budynek i biorą udział w wydarzeniach, które tu się koncentrują. Naturalnym więc wyborem była ta właśnie lokalizacja. Właściciel Royal Wilanów, firma Capital Park, jest bardzo otwarta na współpracę i udostępniła nam przestrzeń. Jesteśmy przekonani, że marki premium dobrze się tu odnajdą.
- Blow Premium Trend Show to mix dziedzin takich jak moda, sztuka i design. Co jest punktem spajającym je w całość i czy każdej dziedzinie poświęcona jest taka sama część?
Ciekawe pytanie… Podczas BLOW tych dziedzin będzie więcej – choćby sport, różne rodzaje mody czy oferta dla dzieci. Ich wspólnym mianownikiem jest poziom premium oraz fakt, że wszystkie działy są komplementarne i są obecne w życiu każdego na swój sposób, tworzą nasz lifestyle. Komponując zestaw marek obecnych na BLOW staraliśmy się uzyskać miks, który będzie zrównoważony. Najwięcej pozycji zawiera lista wystawców modowych, ale ich oferta jest bardzo zróżnicowana – od ekskluzywnych kolekcji dla kobiet przez eleganckie ubrania dla mężczyzn po szlachetne dodatki polskiej firmy rodzinnej.
- Jakie produkty i marki pragniecie zaprezentować?
BLOW Premium Trend Show będzie okazją do spotkania się z markami premium – od mody damskiej, męskiej i dziecięcej, akcesoriów oraz urody przez sztukę i design oraz home & garden po sport i inwestycje. Marek jest kilkadziesiąt. Są wśród nich m.in. Paprocki & Brzozowski, Łukasz Jemioł, Herse, Zieta, Dolly, Mazan, Verne, Pitti Style, Super Yachts.
- Jaki czynnik był tym decydującym w procesie selekcji marek i projektantów, uczestniczących w wydarzeniu?
Tegoroczna edycja BLOW Premium Trend Show jest pierwszą, stąd nasze wyzwanie polega na edukacji rynku, czym jest formuła trend show. Kolejnym zaś zgromadzenie w jednym miejscu wyłącznie marek premium. Zatem pierwszym kryterium zaproszenia wystawców do Royal Wilanów było odpowiednie pozycjonowanie firmy, kolejnym dopasowanie do ogólnej koncepcji wydarzenia podzielonego na konkretne lifestylowe działy. Następny krok polegał już na bezpośrednim kontakcie i przedstawieniu idei trend show. Bogata i jakościowa lista marek pozwala nam sądzić, że podeszliśmy do wyzwania w należyty sposób.
- Jednym z punktów programu jest licytacja. XII Aukcja Sztuki Domu Aukcyjnego Art in House Community. Czy Polacy chętnie inwestują w sztukę i dobra luksusowe, czy to raczej próba zachęty ich do pójścia w ślady USA oraz wysoko rozwiniętych krajów europejskich i azjatyckich?
Nie mamy wątpliwości, że rynek inwestycji w sztukę oraz dobra luksusowe to gorący temat, szczególnie w dobie niepewności na rynkach finansowych. Nie bez kozery organizowana podczas BLOW aukcja sztuki jest dwunastą organizowaną przez Dom Aukcyjny Art In House i cieszy się dużym zainteresowaniem. Będzie jej towarzyszył wykład na temat inwestowania w sztukę – warto się na niego wybrać, aby posłuchać specjalistki w tej dziedzinie, Anity Wolszczak z AIH. O inwestowaniu w dobra luksusowe również będzie mowa podczas panelu organizowanego przez naszego partnera, wydawnictwo Book of Luxury. Dla przypomnienia, aukcja i wykład oraz wspomniany panel, odbędą się pierwszego dnia BLOW, 18 listopada.
- Moda, sztuka czy design? Co obecnie prowadzi prym na rynku polskim, a która dziedzina rozkwita?
Nie odważymy się na ferowanie takiego wyroku. Moda towarzyszy nam na codzień, ale podobnie jest z designem, który jest odmieniany przez wszystkie przypadki i zaznacza swoją obecność niemal we wszystkich dziedzinach naszego życia. Widzimy, jak rozwijają się polskie marki modowe, które śmiało mogą konkurować na świecie. Monitorujemy jednocześnie rynek designu, który systematycznie nabiera tempa. Proszę spojrzeć, ile wydarzeń jest poświęconych wyłącznie jemu.
- Gdzie można nabyć bilety, by stać się członkiem wydarzenia?
Bilety na BLOW są dostępne na Evenea. Będzie je również można kupić każdego dnia – 18, 19 i 20 listopada na miejscu, w Royal Wilanów przy ul. Klimczaka 1. Zapraszamy!
Rozmawiała: Ilona Jaworska/India Indre Sakale
Zdjęcia: Ola Kowalska