Obecnie, często sztuka jest tym, co dodaje nam nadziei i chociaż na chwilę pozwala oderwać się od otaczającej nas, niezbyt optymistycznej rzeczywistości. Zamknięta w kadrach filmowa opowieść o kobietach, mocno inspirowana stylem i modą lat 80. stała się dla polskiej marki Bynamesakke inspiracją do stworzenia najnowszej kolekcji na sezon wiosna/lato 2021, balansującej gdzieś pomiędzy kultowym filmem „9,5 tygodnia” a „Fatalnym Zauroczeniem”.
Girl’s Tale to kolekcja, w której najważniejsze są kobiety: ich wybory, relacje, a przede wszystkim próba utrzymania swojej integralności. Odwołując się do przedstawianych w filmach wizerunków kobiet – tak podobnych, choć w rzeczywistości tak różnych – Bynamesakke przypomina nam, że każda z nich dążyła do odnalezienia własnego „ja”. A skoro motywem przewodnim kolekcji stały się lata osiemdziesiąte, nie mogło w niej zabraknąć kontrastów, a więc charakterystycznych, klasycznych t‑shirtów oversize, męskich, mocno zarysowanych garniturów i szerokich, mocno zaznaczonych ramion oraz rękawów. Są też akcenty sportowe, a więc: sportowe, dresowe kroje i sensualne, odkrywające plecy sukienki maksi czy odsłaniające ramiona body. Wszystko to utrzymane w stonowanych, podstawowych, minimalistycznych barwach, czyli bieli, czerni i szarości, które zostały zestawione w kontrze do neonowego różu. Co najważniejsze, Bynamesakke wciąż pozostaje wierne naturalnym materiałom, proponując w tym sezonie przede wszystkim niezastąpiony len, ale i nowoczesny tencel oraz autorską, produkowaną na indywidualne zamówienie bawełnę.
Bynamesakke szczególną uwagę postanowiła więc zwrócić na trudną sytuację, w której znalazła się aktualnie branża filmowa. W efekcie, polska marka 2% ze sprzedaży wszystkich wszystkich rzeczy z linii basic z kolekcji “Girls Tale” przekaże na rzecz Stowarzyszenia Nowe Horyzonty, które od ponad 20 lat na nowo celebruje piękno kina. Dzięki temu najnowsza, nawiązująca do świata filmowego kolekcja Girl’s Tale to nie tylko ukłon w stronę branży filmowej, ale także małych, lokalnych firm, które na pandemii Covid-19 ucierpiały najmocniej.
Kampania do najnowszej kolekcji polskiej marki Bynamesakke na wiosnę/lato 2021 Girls’ Tale autorstwa Kingi Wasilewskiej odbyła się zaś w iście filmowym klimacie – w samym sercu urokliwej Pragi, w przedwojennych, oldschoolowych wnętrzach przedwojennej kamienicy – LOFTU22.
Zdjęcia: materiały prasowe
Teskt: materiały prasowe/Marlena Wysocka