Tekst/zdjęcia: materiały prasowe
We wrześniu, H&M wprowadzi do oferty 16 nowych modeli dżinsów, wyprodukowanych z bawełny pozyskanej z recyklingu materiałów zebranych w ramach Programu Zbierania Odzieży prowadzonego w sklepach H&M. Produkty dla kobiet, mężczyzn oraz dzieci są kolejnym krokiem H&M na drodze do stworzenia zamkniętego obiegu włókien w branży modowej. Kolekcja będzie dostępna w sklepach na całym świecie oraz w sprzedaży online.
“Stworzenie zamkniętego obiegu włókien, w którym nieużywane obrania są przetwarzane na nowe, nie tylko redukuje ilość odpadów, ale również znacząco wpływa na zmniejszenie zapotrzebowania na surowce pierwotne oraz minimalizuje wpływ produkcji odzieży na środowisko naturalne”, powiedział Karl-Johan Persson, Dyrektor Generalny H&M.
W damskiej kolekcji dżinsowych ubrań, wyprodukowanych z bawełny pochodzącej z recyklingu oraz z bawełny organicznej znajdą się trzy rodzaje dżinsów, od modelu skinny po luźne spodnie „girlfriend”, kurtka, ogrodniczki o rozszerzanych nogawkach oraz dżinsowy kombinezon. Dla mężczyzn zaprojektowano zapinaną na suwak kurtkę oraz dwa modele luźnych spodni slim. Kolekcja obejmuje również produkty dla dzieci, takie jak zapinana na suwak bluza z kapturem z uroczymi, przypominającymi zwierzęce, uszami, spodnie z domieszką stretchu ozdobione cekinami, koszula z kapturem w miejskim stylu oraz spodnie o luźnym kroju.
H&M pragnie stworzyć zamknięty obieg włókien tekstylnych, w którym tkaniny z nieużywanych ubrań będą przetwarzane na nowe. Celem jest zmniejszenie wpływu, jaki branża odzieżowa wywiera na środowisko naturalne, poprzez zredukowanie ilości odpadów, które trafiają na wysypiska śmieci oraz zmniejszenie wykorzystania zasobów naturalnych używanych przy produkcji tkanin.
Od 2013, w ramach Programu Zbierania Odzieży, klienci H&M na całym świecie mogą zostawić nieużywaną odzież dowolnej marki w sklepach sieci. Do tej pory, zebraliśmy ponad 14 tysięcy ton materiałów.
W tej chwili, H&M ma możliwość produkować ubrania, które w 20% składają się z bawełny pochodzącej z recyklingu. Marka inwestuje w nowe technologie, które pomogą zwiększyć ten procent, jednocześnie zachowując ten sam poziom jakości. Celem H&M jest zwiększenie ilości produktów wyprodukowanych w 20% z tkanin pochodzących z recyklingu o 300% w porównaniu z 2014 rokiem.
Więcej informacji o kampanii znajduje się na stronie hm.com.
For Vers-24, Warsaw