Ruch „Body positive’’ działający już od lat 90., miał czas zakorzenić się w świadomości społeczeństwa. Chociaż w mediach, a szczególnie na Instagramie ogromną popularnością wciąż cieszą się wzorce „idealnej” sylwetki, to wiele ogólnoświatowych marek próbuje przełamać schemat, pokazując, jak bardzo piękna i modna może być każda kobieta.
BODY POSITIVE – RÓŻNE OBLICZA PIĘKNA
Do tej pory mogliśmy podziwiać prezentacje kostiumów kąpielowych H&M, bielizny Oysho, a także szczególnie wyróżniającej się naturalnością i pozytywnym nastawieniem do typów figury marki Aerie. Kampania Dear Kate w opozycji do lansowanych sylwetek Victorii Secret również zapadła w naszej pamięci na długo. Coraz więcej marketingowców zdaje sobie sprawę, że prezentowanie bielizny na kobietach o różnej figurze zwiększa popularność, ale również pozytywnie wpływa na kobiecą świadomość własnego ciała. W końcu powinniśmy dzielić się dobrym przesłaniem, że każda z nas jest piękna.
POLSKIE MARKI W DUCHU BODY POSITIVE
Polski rynek wydaje się dopiero raczkować, jeśli chodzi o tworzenie podobnego contentu. Niewyretuszowaną kampanią wyróżniła się marka Moiess, a także „kochająca wszystkie kobiety’’ firma Adrian. Nasze serca podbił również projekt fotografki Magdaleny Ławniczak o nazwie „Black Mirror’’. Mogłoby się wydawać, że to na tyle o nurcie body positive, jednak ostatnia kampania Louie loungewear, zaspokoiła nasz niedosyt.
LOUIE – NATURALNA KAMPANIA „NO BODY IS PERFECT”
Louie w najnowszej kolekcji prezentuje subtelne koronki o kolorze dziewczęcego różu oraz zmysłowej czerni, zwracając przy tym szczególną dbałość o detale. Stawia przede wszystkim na kobiecość oraz naturalność. Jednak to nie wszystko co marka ma nam do powiedzenia. W kampanii donośnie głosi: „No body is perfect’’, a twarzy do najnowszej kolekcji szukali poza środowiskiem agencji modelek. Na zdjęciach są ukazane: cellulit, rozstępy oraz wałeczki tłuszczu, czyli ciało, tak bardzo podobne do naszego własnego. Naturalność i samoakceptacja pozującej dziewczyny spotkała się z entuzjastyczną reakcją. Louie tworzy nie tylko wyjątkową bieliznę, ale także przekaz, którego potrzebujemy. Zdjęcia marki są sensualne, unikalne i pełne miłości do ciała.
Czy modny nurt zaczyna podbijać świat urody również w Polsce? Mamy nadzieję, ponieważ wszystko na to wskazuje.