Dobrze skrojony garnitur i odpowiednie dodatki to z pewnością te elementy formalnego ubioru, które towarzyszą nam w biurze na co dzień, a jednocześnie dodają pewności siebie i świadczą o naszym profesjonalizmie. Ale czy elegancja zawsze musi wykluczać wygodę? Alicja Lichoń – prawniczka z wykształcenia i założycielka pierwszej w Polsce marki tworzącej w idei męskiego tailoringu – FUSSÉT w debiutującej kolekcji DXB FW21/22 przekonuje, że wręcz przeciwnie.
Moda korporacyjna wcale nie musi być nudna. Nowoczesne projekty marki inspirowane są modą amerykańską lat 80. – tzw. power suit. To powrót do czasów, kiedy kobiety odważniej wkraczały w świat korporacji. Przede wszystkim stawiając na użytkowość. Jednocześnie, najwięksi projektanci tworzyli idealnie skrojone garnitury z możliwością wyboru spodni i spódnic, których fasony czerpały z męskiej szafy. Marka FUSSÉT powstała z myślą o potrzebach biznesu i zgodnie z zasadami dress code, w duchu męskiego tailoringu – elegancko, a przy tym z przymrużeniem oka. To przede wszystkim uosobienie jakości, trwałości, ponadczasowości oraz dowolności. Każdy z projektów powstał z naturalnych materiałów najwyższej jakości, tj. wełna czy jedwab (bez sztucznych domieszek) sprowadzanych z Włoch, a także przy współpracy z polskimi, lokalnymi rzemieślnikami.
Kampanię pierwszej kolekcji – DXB zrealizowano w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, w Dubaju, który jest jednocześnie pierwszym zagranicznym rynkiem, na który polska marka zamierza się otworzyć. Głównym celem FUSSÉT jest odpowiedź na potrzeby kobiet biznesu, które ponadto kochają modę, klasykę, ale i nowoczesne rozwiązania, a także nie boją się eksperymentować z męskim stylem, odważnie łącząc go z awangardowymi elementami ubioru.
I tak, każda kolekcja FUSSÉT to przede wszystkim damskie garnitury w kilku modelach, dopasowane do różnych sylwetek, a także o różnym przeznaczeniu. Nie zabrakło więc uwielbianych przez kobiety garniturów klasycznych i dwurzędowych. Dla odważniejszych kobiet, marka zadbała o idealnie skrojone garnitury oversize, marynarki noszone zamiast bluzki, ramoneski czy… marynarko-kurtki. Projekty marki to jednak nie tylko garnitury, ale także spodnie i spódnice, które może z nimi dowolnie łączyć – w kilku fasonach, a także sukienki, bluzki i topy. Kolekcja DXB to głównie klasyczne barwy – od czerni i bieli, przez odcienie granatu, czy jasne i głębokie szarości oraz beże. Nie brak także zdecydowanych, odważnych kolorów, m.in. czerwieni, żółci czy fioletu. Każdy model powstał zarówno z gładkich tkanin, zaś niektóre z nich mają także subtelną strukturę kratki czy jodełki.
Ideą marki jest przede wszystkim budowanie świadomej, ponadczasowej szafy, którą przede wszystkim cechuje wysoka jakość materiałów i klasyczne kroje. W planach FUSSÉT jest także stworzenie kolekcji ślubnych BRIDAL, opartych na garniturach i sukienkach oraz linii PETIT – dla kobiet o niższym wzroście i drobniejszej sylwetce. Własna pracownia krawiecka i współpraca z lokalnymi rzemieślnikami pozwala marce na wprowadzenie komplementarnych produktów, pozwalających na uzupełnienie kolekcji o jedwabne sukienki, bluzki, apaszki, a także ręcznie robione buty na wzór męskich lotników.
FUSSÉT to prawdziwa marka na miarę XXI w., podejmująca zrównoważone działania, skupiając się na ekologii i etyce. Zespół przez trzy lata badał rynek, przez rok testując tkaniny od włoskich producentów, pytając o metody produkcji, zasady zatrudniania pracowników czy korzystanie z ekologicznych źródeł energii. A wszystko po to, aby wybrać dostawcę oferującego najwyższą jakość i produkującego w sposób ekologiczny i etyczny. Finalnie Alicja Lichoń postawiła na współpracę z topową włoską marką z tradycjami, rozpoznawalną na całym świecie – Loro Piana, której idea przejrzystości i etyczności przyświeca także działaniu FUSSÉT na różnych polach działania, takich jak: świadoma produkcja czy nacisk świadome zakupy, w tym np. możliwość personalizacji produktu przed zakupem i wybór fasonu.
Wszystkie produkty FUSSÉT powstają w Warszawie i dostępne są w oficjalnym sklepie internetowym marki na stronie www.fusset.com oraz w showroomie przy al. Szucha 8, gdzie dodatkowo można dopasować wybrany garnitur do sylwetki bądź uszyć go na nowo z jednego z materiałów dostępnych w pracowni. Podstawowe fasony kolekcji są już dostępne w pełnej rozmiarówce od 34 do 44, zaś ręcznie robione buty lotniki można zamówić w rozmiarach od 36 do 41. Ponadto, FUSSÉT realizuje indywidualne projekty garniturów dostosowane do dress code obowiązującego w danej firmie, w tym trwałe umieszczenie logotypu.
Tekst: materiały prasowe/Marlena Wysocka
Zdjęcia: materiały prasowe