Od samych początków linii H&M w 2012 roku, Conscious Exclusive jest odpowiedzią na eksperymenty z nowymi materiałami i odpowiedzialne podejście do mody – skupia się przede wszystkim na innowacji oraz metodach produkcji. To absolutnie wyjątkowa i jedyna taka kolekcja odzieży damskiej jakości premium, łącząca w sobie nie tylko ponadczasową klasykę, zaskakujące, ciekawe wzornictwo, ale przede wszystkim materiały pozyskiwane w odpowiedzialny sposób i odpowiedzialne metody produkcji. Cel? Za 10 lat używać wyłącznie materiałów pozyskanych w sposób przyjazny dla środowiska.
W sezonie na wiosnę-lato 2020 nawiązano do podróży koleją, jako symbolu drogi do zamknięcia obiegu mody. Dla twórców kolekcji źródłem inspiracji było wnętrze Le Train Bleu – zabytkowej restauracji znajdującej się w budynku dworca kolejowego Gare de Lyon w Paryżu oraz dekadenccy artyści, w szczególności Pablo Picasso i Jean Cocteau, którzy wolne chwile spędzali w willi Santo Sospir na półwyspie Cap Ferrat. To dlatego ubrania uosabiają dekadencką swobodę, a jednocześnie świetnie sprawdzają się na codzień. W kolekcji znajdziemy jedynie paletę neutralnych kolorów, wśród nich beże, granaty, brązy, biel i błękity. Absolutnymi hitami są za to m.in. efektowne sukienki: suknia balowa wykonana z poliestru pochodzącego z recyklingu, mini sukienka z plisowanymi rękawami uszyta z tafty z recyklingu, ozdobiona falbanami sukienka na co dzień, wykonana z materiału CIRCULOSE ®, a także denim, w 100% wykonany z niefarbowanej, organicznej bawełny. Prócz ubrań, w kolekcji Conscious Exclusive znajdziemy także dodatki: koktajlowe klapki na płaskim obcasie czy torebkę z materiału VEGEATM – innowacyjnej, wegańskiej alternatywy dla skóry.
Najnowsza kolekcja ma nam służyć nie tylko przez jeden czy kilka sezonów, ale … całe życie. Powstała z myślą o trwałości i całym cyklu życia. Projektanci wzięli pod uwagę nie tylko skład materiałów, ale zastosowali również techniki farbowania w najmniejszy sposób wpływające na środowisko.
Twarzą kampanii Conscious Exclusive została top modelka Anna Ewers. Najnowsza kolekcja będzie dostępna już od 26 marca 2020 roku w sklepie przy ulicy Marszałkowskiej w Warszawie i online na stronie internetowej hm.com
Tekst: materiały prasowe, Marlena Wysocka
Zdjęcia: materiały prasowe