Dzięki współpracy INGLOT – firmy produkującej i oferującej produkty beautyi skincare z organizacją V‑LABEL, po 7 miesiącach szczegółowych analiz surowców i metod produkcji, za wegańskie uznano ponad 1000 kosmetyków z logo Inglot. Tym samym marka odpowiedziała na wciąż rosnące zapotrzebowanie na wegańskie kosmetyki, nie tylko wśród wegan, ale również konsumentów zwracających uwagęna skład i pielęgnacyjne właściwości kosmetyków do makijażu.
Dla osób poszukujących w pełni wegańskich produktów, analiza ich składu może być nie lada wyzwaniem. Z jednej strony surowce użyte do produkcji są często ukryte pod skomplikowanymi nazwami lub półproduktami, z drugiej strony narażone są na testowanie na zwierzętach na różnych etapach produkcji. Certyfikacja V‑Label pozwala na analizę, na którą nie mogą sobie pozwolić konsumenci na co dzień, co umożliwia dokonanie pewnego i świadomego wyboru zakupowego. Wśród ponad 1000 kosmetyków Inglot z certyfikatem znalazły się m.in. wybrane lakiery, pomadki, korektory i inne kosmetyki zawierające aplikatory, szczoteczki i pędzelki. Nie ma więc obawy, że zakupiony i oznaczony znakiem V‑Label lakier do paznokci będzie posiadał pędzelek z włosia zawierającego substancję odzwierzęce.
Ze względu na szczegółowość i złożoność procesu, certyfikacja kosmetyków marki INGLOT trwała ponad 7 miesięcy. Było to jedno z najdłuższych przeprowadzonych przez V‑Label badań, wynikające z decyzji o kompleksowym uzyskaniu pisemnych oświadczeńpraktycznie od wszystkich dostawców marki. Skontrolowano ponad 450 surowców, tworzących ponad 1000 zatwierdzonych kosmetyków w ramach 97 grup produktowych. Produkty Inglot oznaczone certyfikatem V‑Label są więc w 100% wegańskie i – podobnie jak wszystkie produkty z asortymentu marki – cruelty-free. Wszystkie kosmetyki posiadające symbol można znaleźć zarówno w sklepach stacjonarnych marki, gdzie zostały dodatkowo oznaczone zieloną kropką, jak i w sklepie online. Na stronie inglot.pl dodano zielone oznaczenie VEGAN dla wszystkich wegańskich kosmetyków. Komunikacja wegańskich kosmetyków w punktach sprzedaży obejmuje również naklejki na witrynach oraz plakaty.
Inicjatorem znaku V‑Label jest European Vegetarian Union (EVU), która jest również organizacją parasolową dla licznych europejskich organizacji wegańsko-wegetariańskich. V‑Label istnieje od ponad 20 lat i kontroluje kosmetyki zarówno pod kątem pochodzenia surowców, jak i testowania na zwierzętach. Obecnie na całym świecie oznaczenie V‑Label wykorzystywane jest na ponad 18 tysiącach produktów w 44 krajach, m.in. w Belgii, Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Francji, Holandii, Hiszpanii, Portugalii i we Włoszech. W Polsce działa od 3 lat. Aby produkt mógł nosić miano wegańskiego, musi przejść przez niezwykle dokładną analizę pełnego składu i sposobu produkcji. Oznacza to, że badane sąwszystkie surowce, w tym takie, których nie widać bezpośrednio na etykiecie, jak substancje pomocnicze, składowe półproduktów czy pozostałe komponenty, takie jak aplikatory i pędzelki. Surowce kontrolowane są na każdym etapie, także bezpośrednio u producentów i dostawców, od których wymagane jest oświadczenie o nietestowaniu na zwierzętach na potrzeby danego produktu, gwarantujące również nietestowanie w innych krajach oraz przez zewnętrzne podmioty. Proces certyfikacji jest ciągły, a wkrótce do listy produktów wegańskich dołączą kolejne grupy i kolory produktów.
Tekst/grafika: materiały prasowe