Zaczęło się niewinnie, kiedy to dwójka braci z Rochester w stanie Nowy York postanowiło rozkręcić własny biznes. Nikt w 1919 roku nie myślał, że mały, rodzinny interes niemal sto lat później stanie się jedną z najważniejszych marek streetwearowych na świecie, a do grona jej fanów zaliczać będą się nie tylko fani sportu, ale również top modelki, raperzy czy aktorzy. Jej historia może być spełnieniem amerykańskiego snu, który pokazuje, że ciężka praca, która wiąże się z pasją, ma szansę na sukces.
Marka nie spoczęła na laurach
Od lat 20 XX wieku kiedy to właścicielom marki udało się nawiązać współprace z drużyna uniwersytetu Michigan, Champion udowadnia, że w modzie ( dokładnie tak samo jak w sporcie) nie powinno się spoczywać na laurach. Dlatego też marka pomimo odnoszonych sukcesów w sprzedaży, cały czas pracuje i udoskonala swoją ofertę. Współpraca z uniwersytetem okazała się wyłącznie początkiem, bo jakość i cena produktów okazała się tak dobra, że inne drużyny szkolne również zaczęły chcieć nosić „mundurki Championa”. W latach 30 do ich oferty trafiały między innymi t‑shirty, bluzy, skarpetki czy spodenki. Ostatecznie marce udało trafić do Akademii Wojskowej Stanów Zjednoczonych, gdzie ubierali również wojskowych.
Możesz kupić stacjonarnie w Polsce
Ubrań marki nie musisz kupować wyłącznie przez internet. Ich kolekcja jest dostępna również stacjonarnie w Warszawskim sklepie KXM, który mieści się na ulicy Marszałkowskiej 17. Dużym plusem będzie tu fakt, że dziewczyny nie muszą decydować się na męską linię, bo specjalnie dla nich sprowadzone zostały rzeczy z damskiej kolekcji. Naprawdę jest z czego wybierać!
Historia jest ważna, ale liczy się współczesność
Kiedy patrzymy na markę Champion, warto pamiętać również o tym, że pomimo historii, brand skupia się na teraźniejszości. Dzięki temu potrafi on dostosować się do oczekiwań współczesnych klientów i znajduje fanów nie tylko wśród sportowców. Marka, pomimo niemal stuletniej historii, stara się podchodzić do mody świeżo i odkrywczo. Obecnie jest to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek sportowych na świecie.
Logo
W latach 50 ubiegłego wieku marka wymyśliła swoje drugie logo. Zastąpiło ono biegacza przekraczającego linię mety. Od tego czasu nie uległo ono zmianie i stało się bardzo rozpoznawalne na całym świecie. Charakterystyczna litera C, stała się symbolem wygody ( w języku angielskim comfort) oraz jakości. Może się również kojarzyć z targetem marki. Głownie przecież chodzili w niej studenci bo brand docierał już do nich bezpośrednio, zaopatrując sklepy w pobliżu szkół wyższych.
- Modna Kolaboracja
W 2016 roku marka nawiązała współpracę ze firmą Vetements. Dzięki niej powstała kapsułkowa kolekcja, w której między innymi znalazły się oversizowe bluzy czy dresy. Przy pomocy kolekcji mogliśmy zobaczyć, że sportowy wygląd nie jest zarezerwowany wyłącznie na siłownie a może dobrze łączyć się z „wysoką” modą.
Noszą ją…
Tak jak wspominaliśmy na samym początku, marka nie dociera już wyłącznie do fanów sportu. Obecnie w ciuchach Champion możemy zobaczyć Kendall Jenner, Rihanne, Chiare Ferragni czy Jourdan Dunn. Gwiazdy głównie decydują się na charakterystyczne szare t‑shirty, czarne bluzy ( z małym logiem po prawej stronie) czy total looki w których skład wchodzi bluza i dresowe spodnie.
Technologiczna zmiana
Kiedyś przy produkcji sportowych ubrań wykorzystywano technikę pionowego spotu. Przez jej użycie niemal niemożliwe było czyszczenie ubrań przy jednoczesnym nie niszczeniu ich. Kiedy więc, w latach 30’ rozpoczęto pracę nad techniką Reverse Weave, dotychczasowe pranie stało się łatwiejsze. Dzięki użyciu w niej odwróconego splotu, tkanina bowiem nie kurczy się i zachowuje miękkość materiału i formę.
Marka współpracuje z…
Ciuchy Champion możesz zobaczyć jednak nie tylko na stronach z modą uliczną. Marka produkuje sportowe rzeczy między innymi dla drużyn koszykówki Albanii, Afryki, Włoch czy Cypru. Do 2002 roku współpracowała z NBA. Oprócz tego ich rzeczy możemy zobaczyć u Narodowej drużyny Lacrosse USA.
Bieżąca oferta marki
W nowej kolekcji marki fanki sportowego stylu znaleźć mogą kolorowe i niecodzienne rozwiązania sportowe. Zobaczymy w niej między innymi sportowe staniki z ciekawymi wzorami, bluzy z interesującymi podszewkami, czy krótkie dresowe spodnie, które idealnie sprawdzą się na treningu. Nam w szczególności w oko wpadła krótka bluza z numerem 19. Serio, można się zakochać.
Outlet
Na ich internetowej stronie znajdziesz jednak rzeczy nie tylko z najnowszej kolekcji. Marka oferuje bowiem ciuchy przecenione nawet o 75%. Wystarczy wejść w ich witrynę i kliknąć w napis outlet. Dzięki temu zaoszczędzisz swoje pieniądze, a i tak pozostaniesz modną.
Pozostaje nam życzyć Ci tylko, miłych zakupów.
Tekst: Julia Downarowicz
Kolaże: Laura Osakowicz