Tekst: Karolina Błaszkiewicz
Zdjęcia: qz.com
Producent ubrań plus-size wypuścił zaskakującą kampanię reklamową – pod hasłem #ImNoAngel rozpoczyna rewolucję, która opanowała już media społecznościowe. Kampania ta stawia pod znakiem zapytania dzisiejszą definicję piękna. – A jest ona zbyt wąska, dlatego rzucamy wyzwanie: Przyłączcie się do nas i powiedzcie, czym według was jest piękno – mówi CEO Lane Bryant, Linda Heasley.
W reklamie nowej linii występują kobiety zupełnie inne od tych, które widzimy na wybiegu Victoria’s Secret. Nie noszą jednego rozmiaru, nie są idealnie szczupłe i nie pozują jak Aniołki, ale są równie piękne. Co z tego, że Aniołkami nie są i raczej nimi nie będą? Teraz nie tylko one przekornie używają hasztaga #ImNoAngel i dzielą się swoim „oświadczeniem pewności siebie”.
- łatwo utożsamić się z naszą kampanią – tłumaczy Heasley – Mówi o definiowaniu piękna, które jest osiągalne i dające siłę.
Lane Bryant dołącza w ten sposób do grona marek, które myślą podobnie, w tym m.in. Dove i American Eagle, promujące wcześniej kobiety we wszystkich rozmiarach. Ta pierwsza w 2004 roku przetarła „Kampanią na rzecz prawdziwego piękna”, druga rok temu ogłosiła natomiast, że kończy z Photoshopem.
Wszystko zostawiamy. Pokazujemy niedoskonałości, tatuaże, wszystko to, co widzisz jest prawdziwe – tłumaczyła Jenny Altman, stylistka Lane Bryant w rozmowie z telewizją ABC News – Na tym polega sukces sprzedaży, nasze klientki to przecież setki tysięcy, jeśli nie miliony dziewczyn. Nie oszukujmy się, te rzadko mogą zobaczyć na billboardzie kogoś, kto wygląda jak one.
Czym zatem jest kampania Lane Bryant? Marketingową zagrywką czy początkiem rewolucji? A co jeśli jednym i drugim? Można tylko czekać na reakcję środowiska modowego, a ta będzie zapewne pozytywna. Modeling size-plus przeżywa teraz swoje apogeum, chociaż pewne rzeczy i tak pozostaną niezmienne. Konkurencja nie ugnie się pod ha sztagiem #ImNoAngel, ale umysły owszem, mogą. A o to chodzi.
For Vers-24, Warsaw
komentarzy
Powstała w Hiszpanii z inicjatywy dr. Gabriela Serrano, wybitnego specjalisty w dziedzinie dermatologii Sesderma to…
Odkryj codzienną pielęgnację z nową marką kosmetyków Routines by Alkmie! Linia produktów oferuje prostą pielęgnację…
MONUMENTAL to innowacyjna kolekcja płytek Ceramiki Paradyż, zapewniająca nie tylko estetyczne wnętrza, ale również funkcjonalność…
Artyści związani z École de Paris są w Polsce powszechnie znani, a ich twórczość jest…
Pole Mokotowskie to jeden z największych i najpopularniejszych parków w Warszawie. Park ten jest także…
Vanda Novak to marka znana z niekonwencjonalnego podejścia do mody, łącząca w sobie tradycję z…