Trudno o coś bardziej klasycznego niż kultowe buty Vans Era. Pierwszy model tego obuwia został zaprojektowany przez skaterów w 1976 roku pod nazwą Vans #95. Miał on wyściełany zapiętek, waflową podeszwę, występował w dwóch stonowanych kolorach i zapewniał upragnioną funkcjonalność podczas jazdy na deskorolce, zachowując jednocześnie styl. W przypadku zniszczenia któregoś z butów ze swojej pary skaterzy z Dogtown mogli udać się do jednego ze sklepów Vans, by wymienić but na inny, o dowolnym kolorze – tym samym posiadali dwa różne modele Vans Era. W ten sposób nieświadomie zapoczątkowali nowy styl, który mógł zaistnieć tylko w kulturze deskorolkowej. Inspirując się tą historią, Vans i nowa kolekcja Mismatch Era odda tej wiosny hołd swojemu klasykowi jego uwspółcześnioną odsłoną.
Dzięki uniwersalnej strukturze i wyjątkowemu zestawieniu materiałów, Era jest dziś ulubionym butem skaterów, surferów oraz kreatywnych głów na całym świecie. Umożliwiając dowolne zestawianie ze sobą lewego i prawego buta z linii Classics, Vans przenosi nas do wczesnych lat swojego rodzinnego biznesu. Era przewodzi nowej kolekcji jako but, który pierwotnie zainicjował ten trend. Lewy but został wykonany z połączenia materiałów w kolorach moro i niebieskim, natomiast prawy – w kolorze różowym z nadrukiem zebry. W linii Mismatch znajdzie się również klasyczny model Slip-On, wpisujący się w ten trend nieco subtelniej oraz model Style 36 z kontrastującymi sznurówkami i kultowym paskiem Sidestripe po bokach.
Kolekcja Mismatch będzie dostępna w sklepie internetowym Vans.com/Classics oraz wybranych sklepach stacjonarnych Vans już od stycznia.
Informacje o Vans
Vans®, marka VF Corporation (NYSE: VFC), proponuje oryginalne obuwie, odzież i akcesoria, tworzone z myślą o sportach akcji. Kolekcje Vans Authentic są sprzedawane w 84 krajach na całym świcie za pośrednictwem sieci filii, dystrybutorów oraz międzynarodowych biur. Vans posiada ponad 2000 punktów sprzedaży detalicznej na całym świecie, obejmujących własne sklepy, punkty działające w oparciu o koncesję oraz współpracę partnerską. Marka Vans promuje kreatywną autoekspresję w kulturze młodzieżowej poprzez sport, sztukę, muzykę i kulturę streetową. Marka posiada progresywne platformy takie jak Vans Park Series, Vans Triple Crown of Surfing, Vans Pool Party, Vans Custom Culture oraz międzynarodowe centrum kultury i muzyki Vans: House of Vans.
Vans, “Off The Wall” Since ’66
Tekst/zdjęcia: materiały prasowe