W dobie rozwijającej się cyfryzacji papierowe książki i czasopisma zaczęły schodzić na dalszy plan. Pomimo tego, iż ich wartość w obliczu nowoczesnych technologii wydaje się być znikoma, to tylko złudzenie. Dla wielu literatura w tradycyjnym wydaniu w dalszym ciągu jest źródłem prawdziwej uczty intelektualnej i ulubionym sposobem spędzania wolnego czasu. Redakcja VERS – 24, choć z przyjemnością oddaje się e – lekturze, również posiada swoje ulubione lifestyle’owe magazyny, które tylko wraz z zapachem farby drukarskiej i szelestem papieru dostarczają niezapomnianych wrażeń. Poznajcie TOP 5 szlagierowych tytułów według naszego zespołu:
1. Cereal
Dla tych, którzy cenią sobie w codziennym życiu balans pomiędzy słowem a jego oprawą w szczególności polecamy brytyjski magazyn Cereal. To tytuł cechujący się prostotą, minimalizmem i stuprocentową zawartością treści w treści. Wydawany jest kwartalnie w Londynie i stanowi zbiór artykułów o dalekich podróżach, niewiarygodnych pasjach oraz sferze kulinarnej w niszowej perspektywie. Drukowany na offsetowym papierze podkreśla wyjątkowość stylowych fotografii towarzyszących publikacji. Cereal w Polsce można dostać w Empiku, a także w salonach prasowych online. Cena: od 79,00 zł do 100,00 zł, w zależności od numeru.
2. Styleby
Reakcja VERS – 24 bez pamięci zakochana jest w modzie, a w szczególności takiej, którą cechuje wysoka jakość i sznyt. Dlatego też z zapartym tchem śledzi każde wydanie szwedzkiego czasopisma Styleby. Ten periodyk trafia na rynek w 8 egzemplarzach rocznie. Każdy z nich jest zainspirowany inną tematyką i osobowością, lecz wszystkie skupiają się na ukazaniu stylowych tendencji w świadomym ujęciu. Styleby stawia na indywidualizm i osobisty wyraz w modzie, nie pozostawiając w niej miejsca na zbędne product placement. Numery do zakupienia online. Cena: ok. 25 zł.
3. Kinfolk
Kinfolk to kwartalnik stanowiący owoc współpracy zaprzyjaźnionych amerykańskich artystów będących entuzjastami biesiadowania, dla których piękno objawia się głównie w naturze. Ideą autorów czasopisma jest dzielenie się refleksjami towarzyszącymi ludziom podczas celebracji wspólnych przedsięwzięć z naciskiem na aspekty niematerialne. Poza dużą dawką ładunku emocjonalnego, w magazynie nie brakuje kulinarnych konceptów, a także skandynawskiego designu i zachwycającej sztuki. Całość zachowana jest w duchu wabi – sabi, tj. opiera się o pierwotną estetykę, nietkniętą niepotrzebnymi udoskonaleniami. W skrócie Kinfolk można określić jako slow life w artystycznym kadrze. W Polsce bieżące egzemplarze można nabyć w Empiku oraz w innych salonach prasowych online. Cena: od 79,00 zł do 199,00 zł, w zależności od numeru.
4. USTA
Świat kulinariów przeżywa w dzisiejszej dobie prawdziwy renesans. Sposoby przyrządzania i formy podawania rozmaitych dań, a także techniki ich odpowiedniego konsumowania oraz fotografowania stanowią aktualnie obiekt zamiłowania całych mas. Żywność i szeroko pojęta dietetyka to na tyle popularne zagadnienia, że doczekały się własnych hashtagów, opanowując przy tym większość kanałów medialnych. Polski magazyn USTA stanowi namacalny akcent tej mody.
Przedstawia przyjemności, jakich człowiek jest w stanie doznać dzięki tytułowym ustom, w osnowie budującej nową jakość na rynku prasowym. Interesuje Cię historia parzenia kawy, czy może szukasz klimatycznej restauracji w swoim mieście? Zapoznaj się z treścią czasopisma USTA, a przekonasz się, że sfera kulinarna to coś więcej niż codzienna rutyna. Ponadto ręczymy, że urzeknie Cię typografia i szata graficzna magazynu. Do nabycia w salonach Empik oraz w wyselekcjonowanych butikach, barach i sklepach z winami. Cena: 29 zł.
5. Zwykłe Życie
Jednym z tytułów, których zdecydowanie nie wypuszczamy z rąk w wolnych chwilach jest również polski magazyn Zwykłe Życie. Omijając szerokim łukiem tematy nieosiągalnego luksusu, pokazuje on piękno w prostej materii. Prezentuje osiągnięcia rodzimych rzemieślników na przestrzeni lat, przywołuje smaki z dzieciństwa i odwraca się od konsumpcjonizmu. Literatura Zwykłego Życia stanowi przyjemne oderwanie od wszechobecnego przepychu z celebrytami w tle. Pozwala poznać sylwetki ludzi twórczych oraz przedsiębiorczych, kierując się przy tym filozofią tradycji i wiarą, że „podróże kształcą, a sport to zdrowie”. Magazyn jest wydawany kwartalnie. Do kupienia online, w Empiku, a także w licznych księgarniach i punktach kulturalnych. Cena: ok. 25 zł.
Tekst: Aleksandra Dziadul
Zdjęcia: materiały prasowe