Polska marka NAGO niemal od samego początku swojego istnienia w szczególny sposób troszczy się nie tylko o planetę, dbając o uniwersalność i tworząc ubrania w oparciu o filozofię zrównoważonego rozwoju, ale także o ludzi. NAGO tworzona dla kobiet, przez kobiety, doskonale zdaje sobie sprawę z problemów, z jakimi zmagają się współcześnie nie tylko dziewczynki, ale i dorosłe już kobiety. Nic więc dziwnego, że są im szczególnie bliskie. Naturalnie przyszła także chęć pomocy, edukacji i szerzenia przez markę świadomości własnego ciała już od najmłodszych lat. Jednocześnie, założycielka NAGO podkreśla, jak ważna jest walka o prawa i równość kobiet, w ostatnim czasie szczególnie w naszym kraju.
Sztucznie kreowany świat social mediów, pogoń za pięknem i młodością sprawia, że wiele dziewczynek jeszcze na wczesnym etapie życia doświadcza presji tego, by być piękną. Zdając sobie sprawę ze skali problemu samoakceptacji wśród dziewczynek, marka NAGO postanowiła aktywnie zaangażować się w przeciwdziałanie wszechobecnej presji wyglądu, przeznaczając część przychodu z marcowej sprzedaży na rzecz Fundacji Kosmos dla Dziewczynek, której celem jest m.in. ich wzmacnianie, także poprzez pokazywanie im, że ich ciała są mądre, funkcjonalne i zasługują na szacunek.
Celem Fundacji Kosmos dla Dziewczynek jest „zepchnięcie” kwestii wyglądu na dalszy plan, tak, aby nie patrzyły one na siebie przez pryzmat oceniających z zewnątrz obserwatorów, ale czerpały ze swojej fizyczności radość i siłę do codziennego działania i realizowania marzeń. Wizja ta jest niezwykle spójna z przesłaniem marki NAGO, która od samego początku skupiała się na projektowaniu i tworzeniu ubrań, w których każda kobieta będzie czuła się dobrze – niezależnie od wzrostu, figury czy wieku. Nie od dziś wiadomo, że perfekcyjnie skrojone ubrania są niczym druga skóra, a ich idealne dopasowanie nie krępuje ruchów, jednocześnie subtelnie podkreślając kobiece kształty, a tym samym – pomagają poznać i zaprzyjaźnić się z własnym ciałem.
W najnowszej kolekcji bielizny znajdziemy dwa, zupełnie nowe modele majtek wykonane z wysokiej jakości, przyjaznej dla skóry bawełny organicznej. Ich przyjemny w dotyku materiał i wykończenie w pasie ozdobną gumką sprawia, że idealnie dopasowują się do każdego typu sylwetki, delikatnie podkreślając kształty. Dodatkowo, model z wysokim stanem posiada subtelny detal w postaci dwóch cięć z przodu, nawiązując tym samym do kroju męskiej bielizny, a model z niższym stanem wykończono delikatną mereszką, która nie krępuje ruchów i sprawia, że bielizna jest niezwykle miękka i wygodna. Każdy z modeli dostępny jest w 5 wersjach kolorystycznych: basalt, brandy rose, mint, deep purple i onyx black.
NAGO regularnie angażuje się w działanie organizacji prokobiecych. To nie pierwsza (i zapewne nie ostatnia) taka akcja marki, która jesienią 2020 roku na znak solidarności z organizatorkami protestów przeciwko zaostrzeniu ustawy antyaborcyjnej wyprodukowała i wprowadziła do sprzedaży koszulki z błyskawicą. Cały dochód ze sprzedaży ponad 200 egzemplarzy koszulek przeznaczono wówczas na wsparcie Ogólnopolskiego Strajku Kobiet. Ponadto, NAGO wspiera także walkę z ubóstwem menstruacyjnym w krajach afrykańskich, przekazując ścinki z produkcji oraz próbki materiałów na rzecz projektu Sewing Together, gdzie w stworzonym niedawno studiu w Mombasie młode dziewczyny uczą się jak samodzielnie uszyć podpaski wielokrotnego użytku. Oprócz ekologicznych korzyści, akcja ta ma na celu przede wszystkim wyposażenie kobiet w siłę i niezależność, a także przekonanie, że menstruacja nigdy nie powinna być dla żadnej kobiety powodem do wstydu czy rezygnacji z edukacji.
Tym razem z okazji wyjątkowego święta, jakim jest Dzień Kobiet postanowiła przeznaczyć 10% przychodu ze sprzedaży całej kolekcji bielizny na rzecz Fundacji Kosmos dla Dziewczynek. Właścicielka marki jest przekonana, ze dziewczynki to przyszłość, podczas, gdy z drugiej strony od początku muszą mierzyć się z presją dotyczącą ich ciała i wyglądu, co odbiera im pewność siebie.
Tekst: materiały prasowe, Marlena Wysocka
Zdjęcia: materiały prasowe