Tekst: Iga Litwinczuk
Zdjęcia: pinterest.com
Szwedzka marka Hennes & Mauritz (w skrócie H&M) to nie tylko znana sieciówka H&M. Marka ma pod swoimi skrzydłami takie marki jak Monki, Weekday, Cheap Monday, COS oraz & Other Stories. Nie jest nowością, że duże koncerny odzieżowe maja swoje siostrzane marki, jednak o ile w przypadku Inidex (Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home, Massimo Dutti) wyraźnie widać, że marki mają jednego „ojca założyciela”, to w przypadku H&M każda marka ma swój styl, jakoś i zróżnicowany przedział cenowy.
Nasze kolekcje budujemy wokół inspirujących opowieści modowych. Wszystkie nasze linie są zróżnicowane, począwszy od męskiego krawiectwa po kobiecy szyk. Projektujemy tak, aby zapewnić nieograniczone możliwości wyboru stylizacji – tak o swoich markach mówi H&M
COS to zdecydowanie najdroższa z sióstr H&M. Na usprawiedliwienie wyższych cen, marka oferuje dobre materiały oraz prezentuje eleganckie kroje, które idealnie sprawdzą się do pracy, a także dla miłośniczek minimalistycznego, surowego stylu.
&other stories umieściłabym pomiędzy H&M i COS. Marka przede wszystkim nastawia się na kolaboracje, dlatego nazwa często poprzedzana jest imieniem lub marką która w danej chwili współtworzy kolekcję, stąd np.: Niek &other stories, Lykkie Li &other stories, Garance Doré &other stories. Czasami oznacza to bardziej luksusowy produkt, i co za tym idzie, trochę wyższą cena, czasami, chodzi tylko o pomoc przy kolekcji, popatrzenie na nią okiem wpływowej osoby. Marka gotowa jest na światowe kolaboracje, myśli o nawiązaniu współpracy z kimś ze Stanów Zjednoczonych. Pamiętajmy, że koncern H&M lubi „znane” nazwiska i często decyduje się na kolaborację jak np. Alexander Wang &other stories jest o postawieniu wszystkiego co może nosić w jednym miejscu , koncentrując się na całym wyglądzie – czytamy w oświadczeniu wydanym przez grupę. Wierzymy, że buty, torebki , biżuteria , bielizna oraz kosmetyki są kluczem do stylizacji i tak samo ważne jak ubrania.
Niestety, w Polsce nie ma jeszcze sklepu marki &other stories oraz możliwości wysyłki do Polski rzeczy zamówionych w sklepie internetowym. Miejmy nadzieję, że szybko się to zmieni, bo marka zdecydowanie jest godna uwagi. Vers-24 zdecydowanie dołącza do fan clubu marki.
For Vers-24, Warsaw