Kolaboracje dobrze znanej na całym świecie marki H&M zawsze są ogromnym wydarzeniem. Tym razem popularna sieciówka połączyła siły wspólnie z bejrucką projektantką Sandrą Mansour, tworząc kolekcję będącą pochwałą kobiecości – odważną, a jednocześnie eteryczną, mocno osadzoną w sztuce i zinterpretowaną w nowoczesny, nieoczywisty sposób.
Sandra Mansour, znana ze swojej charakterystycznej, bezprecedensowej i odważnej estetyki w kolekcji stworzonej wspólnie z H&M zasięgnęła inspiracji z otaczającej nas natury, mocno wzorując się na… słonecznikach oraz przede wszystkim na kobietach – artystkach, m.in. Toyen, Dorothea Tanning, Lena Leclercq czy Bibi Zogbé. Nic więc dziwnego, że ubrania utrzymane w stonowanej kolorystyce pełnej szarości, czerni i odcienia kości słoniowej zdobią misterne wzory, a obok nich ręcznie wykonane detale i warstwy zwiewnych, romantycznych tkanin. Wyznacznikiem w doborze tkanin stała się poezja i malarze, a mnóstwo koronek, żakardów, pełnych falban obszyć czy haftowanej organy przywołuje na myśl kostiumy teatru dramatycznego.
Znak rozpoznawczy tworzącej od 10 lat projektantki Mansour to dbałość o szczegóły i niesamowity kunszt, co w połączeniu z miłością do sztuki i rodzinnego Bejrutu pozwala projektować ubrania kobiece i perfekcyjnie skrojone. W kolekcji Sandra Mansour x H&M odnajdziemy mnóstwo sukienek, bluzek, spódnic, podkreślających sylwetkę marynarek oraz t‑shirtów i bluz z kapturem.
Kolekcja stworzona wspólnie z marką H&M – Fleur du Soleil to hołd oddany słonecznikom – projektantka zafascynowała się bowiem sposobem, w jakim od dnia do nocy słonecznik podąża za słońcem. W ten sposób powstała kolekcja stworzona z delikatnych tkanin: kobieca, eteryczna, przepełniona motywami kwiatów, słonecznika i kropkami, a jednocześnie odważna. Każdy z projektów skutecznie przyciąga uwagę i zachwyca czystym pięknem, dzięki wyraźnie widoczną inspiracją naturą.
Efekt współpracy H&M z bejrucką projektantką, kolekcja Sandra Mansour x H&M będzie dostępna już od 6 sierpnia br. na hm.com oraz w sklepach stacjonarnych marki na całym świecie.
Tekst: materiały prasowe/Marlena Wysocka
Zdjęcia: materiały prasowe