H&M ogłasza współpracę z eklektyczną brytyjską marką Richard Allan, założoną w 1962 roku i znaną z charakterystycznych printów, abstrakcyjnych wzorów oraz intensywnych kolorów. Kolekcję dla kobiet zaprojektował wewnętrzny zespół dizajnerów H&M wykorzystując kultowe nadruki Richarda Allana. Kolekcja będzie dostępna w sklepach H&M na całym świecie oraz online od początku września 2019.
Dzięki szerokiej gamie stylowych sukienek, bluzek, spódnic, koszulek, spodni i akcesoriów linia Richard Allan x H&M to całkowicie współczesna kolekcja z ekscytującym vibe’m lat 60. XX wieku. Proponowane wzory przyciągają wzrok szczegółami, takimi jak wysokie dekolty, szerokie mankiety i miękkie plisy, a paleta kolorów i nadruki przypominają Swinging 60s London.
Printy Richarda Allana użyte w całej kolekcji pochodzą z obszernego archiwum marki. „Wspaniale jest wiedzieć, że wzory projektu mojego ojca zyskają zupełnie nową publiczność – byłby zachwycony, tak jak ja. Wiele jego kolorowych wzorów jest dziś tak samo aktualnych, jak w latach 60. czy 80. XX wieku, a ich reinterpretacja zrobiona prze H&M jest bardzo inspirująca. Mamy nadzieję, że odkryje przez nowym pokoleniem kobiet niezwykły talent Richarda Allana, którego grafiki stały się synonimem kolorowego szyku” - mówi Cate Allan, dyrektor kreatywna Richarda Allana w Londynie.
„Swinging London w latach 60. Jest kultową erą pełną wspaniałych grafik i żywiołowego ducha. Jesteśmy podekscytowani współpracą z jednym z najbardziej znaczących projektantów printów tego czasu. Elementy z kolekcji Richard Allan x H&M są mocne i kobiece, a jednocześnie wyrafinowane ”, mówi Maria Östblom, szefowa działu projektowania odzieży damskiej w H&M.
Tekst/zdjęcia: materiały prasowe