2‑godzinne zakłócenie na stronie foreo.com w czasie Black Friday, kosztowało markę ponad 10 milionów dolarów. Mimo wielkich strat, FOREO ogłasza, że zrealizuje wszystkie zakupy.
Polska na drugim miejscu w ilości dokonanych zakupów w czasie Black Friday.
Czy możemy być dumni z takiego wyniku?
W poniedziałek o 8 rano, szwedzka marka FOREO, oficjalnie potwierdziła, że 29 listopada w czasie tegorocznego Black Friday, w wyniku zakłócenia na stronie internetowej foreo.com, można było kupić flagowe urządzenie do pielęgnacji UFO w cenie 43 zł. Regularna cena produktu to 1199 zł, co oznacza, że w wyniku błędu produkt został przeceniony aż o 96%!
Jak wynika z raportu sprzedaży, użytkownicy w czasie ok 2 godzin, zakupili ponad 38 tysięcy urządzeń w promocyjnej cenie, co doprowadziło do strat w przychodzie, na poziomie 10 milionów dolarów. W czasie 1 sekundy sprzedawało się nawet 20 urządzeń UFO!
Usterka, która pojawiła się na oficjalnej witrynie foreo.com, prawdopodobnie zaczęła się ok 21:30, w piątek 29 listopada, a jej przyczyny można doszukiwać się w ponadprzeciętnym ruchu w sklepie internetowym.
Kiedy media społecznościowe na całym świecie zalała informacja, przekazywana sobie przez użytkowników, o rekordowej obniżce z okazji Black Friday (syndrom FOMO ang. Fear of Missing Out), zespół FOREO starał się jak najszybciej naprawić awarię. Jak podaje marka, jej przyczyną był po prostu… ludzki błąd, w wyniku którego pomylono cenę urządzenia UFO z ceną masek w płachcie kompatybilnych z UFO. Ich cena w czasie Black Friday miała wynosić właśnie 43 zł.
Kiedy twórca FOREO, Filip Sedic usłyszał o „naprawdę Czarnym Piątku”, oświadczył, że marka zobowiązuję się zrealizować wszystkie zamówienia złożone w piątek 29 listopada.
„Na rynku nie istnieje drugie takie urządzenie do pielęgnacji jak UFO, więc jeśli wiadomość o rekordowej obniżce na foreo.com dotarła do tysiąca osób na całym świecie, w zaledwie 2 godziny, to znaczy, że tym razem to fani FOREO byli bardziej czujni…. niż my, z powodu szaleństwa zakupowego w Czarny Piątek” – komentuje Sedic.
„Straciliśmy ponad 10 milionów dolarów przychodu…, ale zyskaliśmy prawie 40 000 nowych klientów na cały świecie, co jest pozytywną myślą, szczególnie w kontekście przedświątecznej atmosfery. Będziemy zatem honorować wszystkie zamówienia i postaramy się, aby wszystkie zakupu zostały zrealizowane w obiecanym przez nas terminie” – dodaje Sedic.
Wszyscy, którzy mają pytania co do statusu swojego zamówienia mogą skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta poprzez oficjalną stronę marki.
W Polsce sprzedało się 9 704 urządzeń UFO w cenie 43 zł. Jeżeli fani FOREO dokonaliby zakupu takiej ilości produktów w cenie regularnej, obrót wyniósłby ponad 11 milionów złotych.
Oficjalne dane sprzedażowe Czarnego Piątku dla FOREO:
- W ciągu 120 minut, w wyniku błędu w sklepie internetowym foreo.com, sprzedało się aż 38 575 w cenie 9,99 USD (43 zł), co oznacza straty w obrocie marki FOREO w wysokości 10 762,425 milionów dolarów. Regularna cena detaliczna produktu to 1199 zł.
- Polacy to prowadzi łowcy okazji! Polska osiągnęła drugie miejsce w ilości zakupów UFO w czasie trwania usterki. Wyprzedziły ją jedynie Stany Zjednoczone, w których użytkownicy kupili 10 832 sztuk.
- Zakupy poprzez domenę foreo.com były możliwe aż w 50 krajach.
- W ciągu 120 minut sprzedawało się 5 sztuk urządzenia UFO, a w szczytowej fazie dochodziło nawet do 20 zakupów UFO na sekundę.
Tekst/zdjęcia: materiały prasowe