Jesienią marka Rosa zaprasza do fascynującego ogrodu natury, pełnego rytmicznych form, rzeźbiarskich struktur i starannie wypracowanych detali.
Inspiracją do stworzenia nowej kolekcji były prace niemieckiego artysty Karla Blossfeldta, który fotografował rośliny w dużym powiększeniu. W rezultacie zwykłe kwiaty ogrodowe na jego czarno-białych fotografiach nabierały nowych niespodziewanych cech, trudnych do dostrzeżenia gołym okiem. „Ujęło mnie, jak Blossfeldt patrzył na rośliny. Podchodził do nich w niemal studyjny sposób. Na jego fotografiach przyroda pełna jest rzeźbiarskich form dopracowanych w najmniejszym szczególe. Udało mu się uchwycić niezwykłe piękno zamknięte w naturalnych formach liści, kwiatów i główek nasiennych” – wylicza projektantka marki Agnieszka Rosa. Podczas pracy nad kolekcją Agnieszce zależało na tym, by uniknąć dosłowności, bo – jak twierdzi – w inspirowaniu się naturą łatwo o przesadę i zbyt literalne potraktowanie tematu. Skupiła się więc na tym, jak efektownie i w nieoczywisty sposób natura radzi sobie z kształtowaniem materii i zdobieniem. Dzięki temu kolekcja pozostaje minimalistyczna i ponadczasowa.
Aby proste i z pozoru klasyczne formy zwracały uwagę detalem, w poprzednich kolekcjach Agnieszka stosowała efekt młotkowania złota. W tym sezonie wprowadziła nową fakturę – grawerowane kropki o różnej wielkości i głębokości. Dzięki niej medaliony, pierścionki i kolczyk Mountain Ash fakturą przypominają powierzchnię wydrążonej kroplami deszczu skały. Ręczne frezowanie sprawia, że wzór za każdym razem wygląda inaczej. Motyw kropek pojawia się w kolekcji wielokrotnie. Znajdziemy go m.in. na dużych sygnetach Black Lilac, naszyjnikach Black Poppy, Holly i Daisy. Agnieszka zdecydowała się ozdobić nimi także perły: każda z nich jest precyzyjnie nawiercana i wzbogacona kuleczkami. W takim wydaniu perły przypominające kształtem kwiat koniczyny nabrały wyrazistości i nowoczesnego charakteru. Klasyczne perły znajdziemy w kolczykach i naszyjnikach Snowberry, dla których inspiracją były owoce śnieguliczki białej.
Proces projektowy w kolekcji na jesień – zimę 2019 trwał długo. Niecodzienna forma pierścionka Ivy była wielokrotnie modyfikowana i dopracowywana, tak by nie tracąc oryginalności, idealnie układał się na dłoni.
Wszystkie modele z kolekcji powstają ręcznie, niekiedy przez kilka dni, dlatego część z nich ze względu na pracochłonne wykonanie będzie dostępna wyłącznie na zamówienie.
Do stworzenia kampanii wizerunkowej Agnieszka Rosa po raz kolejny zaprosiła Agnieszkę Kuleszę i Łukasza Pika. Projektantka dała duetowi fotografów wolną rękę. „Wysłałam Agnieszce i Łukaszowi zdjęcia biżuterii. Mam do nich pełne zaufanie, dlatego specjalnie nie opowiadałam im o moich inspiracjach. Byłam bardzo ciekawa, jak zinterpretują kolekcję, a oni odczytali ją idealnie” – wyjaśnia Agnieszka. Zdjęcia zostały wykonane analogiem, wywołane metodą handprint, a następnie skanowane. Dzięki temu kolory są rozmyte, głębokie, ciepłe i bardzo jesienne.
O marce: Rosa to polska marka biżuterii założona przez projektantkę Agnieszkę Rosę. Wszystkie projekty są wykonywane ręcznie przez mistrzów jubilerstwa w autorskiej pracowni marki i powstają wyłącznie z surowców najwyższej jakości. W zaledwie kilka lat Rosa wypracowała rozpoznawalny styl, zdobywając tym uznanie klientek w kraju i za granicą. Kolekcje marki dostępne są w dwóch butikach stacjonarnych w Warszawie i Poznaniu oraz na stronie internetowej www.rosachains.com
Tekst/zdjęcia: materiały prasowe