Europejski Boutiques to nowa przestrzeń handlowa Europejskiego, a jednocześnie najbardziej prestiżowy adres Warszawy. Ci, którzy uwielbiają wysmakowane zakupy z pewnością się nie zawiodą – przestrzeń pełna jest bowiem salonów najbardziej luksusowych marek. To jednak nie wszystko, bo wyjątkowość HE Concept Store polega na szerokiej ofercie starannie wyselekcjonowanych kolekcji autorstwa nie tylko polskich projektantów mody, ale także artystów i designerów. Europejski powraca tym samym do swoich przedwojennych tradycji i mieści pod jednym dachem nie tylko Hotel, ale i szereg usług, tworząc wraz z butikami przy placu Piłsudskiego i ulicy Moliera kluczowy luxury hub stolicy.
Europejski – prekursor od narodzin
Zlokalizowany między Krakowskim Przedmieściem a Placem Marszałka Józefa Piłsudskiego, Europejski od zawsze plasował się na mapie warszawskiego luksusu. Swoje siedziby miały w nim liczne zagraniczne poselstwa, firmy, galerie sztuki i pracownie artystów czy bank. Parter Europejskiego zajmowały eleganckie butiki, księgarnia, restauracja, skład win, salon fryzjerski, kwiaciarnia, salon motoryzacyjny marki FIAT.
Dziś, ten jeden z najbardziej wytwornych budynków na mapie Warszawy, łączy tradycję klasycznych wnętrz z nową energią hotelu, fantastycznych restauracji, nowoczesnych biur i niebawem – butików znamienitych marek. Od otwarcia w 1857 r. Europejski zajmuje kluczowe miejsce na prestiżowym szlaku miasta, stając się na powrót naturalnym centrum życia towarzyskiego i prekursorem światowych trendów.
Europejski Boutiques – zaczarowane witryny
Legendarne witryny Europejskiego rozbłysły na nowo. W czwartek, 21 listopada Europejski powrócił do swoich handlowych tradycji, otwierając Europejski Boutiques, przestrzeń, w której mieszczą się luksusowe butiki takie jak m.in. Brunello Cucinelli, Hermès, La Marqueuse, Perfect Vision, SasArte, a ponadto flagowy salon W.KRUK, oferujący biżuterię oraz zegarki luksusowych marek takich jak Rolex, Cartier, Jaeger-LeCoultre, Panerai i Breitling.
– „Europejski, la grande dame de Varsovie, wielka dama tego miasta, to dla mnie ikona Warszawy. Tej jesieni Europejski w pełni rozwinie skrzydła – po niespełna półtora roku od otwarcia hotelu, po sukcesie przestrzeni barowych i restauracyjnych oraz naszej kultowej cukierni, a także po udostępnieniu przestrzeni biurowych, idziemy o krok dalej. Już dziś z dumą oddajemy do dyspozycji warszawiaków oraz licznych gości, przestrzeń handlową, Europejski Boutiques. Wyboru marek, które tu goszczą ze swoimi butikami, a także selekcji do naszego autorskiego HE Concept Store, dokonywaliśmy długo. Tworząc tę przestrzeń otwieramy nowy rozdział w historii budynku, miejsca i miasta, nawiązując do czasów, kiedy w Europejskim królowała moda, a ówczesne damy na kultowych balach prezentowały tutaj swoje najpiękniejsze kreacje” – mówi Julien Barbotin-Larrieu, Prezes Zarządu H.E.S.A.
HE Concept Store – autorska selekcja marek
W Europejski Boutiques rozpoczął też swoją działalność autorski butik, HE Concept Store. Klimatyczne miejsce, które jest nie tylko strefą zakupów z ofertą dla kobiet i mężczyzn, lecz także przestrzenią, do której warto zajrzeć na wystawę, koncert, degustację lub spotkać się z przyjaciółmi.
HE Concept Store zajmuje obszar 330 m² i jest jedyną autorską przestrzenią w Warszawie, w której przeważającą część asortymentu wykonali czołowi polscy artyści, projektanci mody i rzemieślnicy. Każdy z produktów został zaprojektowany z myślą o HE Concept Store i jest dostępny tylko w nim.
W HE Concept Store można kupić ubrania i akcesoria zaprojektowane przez grono uznanych projektantów, m.in. Rodrigo De La Garza, Violi Piekut, Dawida Wolińskiego oraz Macieja Zienia. Dostępne są również projekty z jedwabiu marki Lovli Silk i kurtki Touch Wear. Nie brakuje biżuterii, m.in. Berries & Co, Beller czy Mokobelle. Znajdziemy tu też akcesoria marki Kaaskas, kolekcje torebek Hollie Warsaw, Mandel oraz Molehill. Wśród ceramiki i innych niebanalnych dodatków do wnętrz dostaniemy ręcznie robioną porcelanę Dominiki Dondé, przedmioty wykonane techniką majolikową z nieborowskiej manufaktury Majolika Nieborów oraz plakaty wybrane przez Włodka Orła, jednego z największych kolekcjonerów polskiego plakatu na świecie. Oferta HE Concept Store obejmuje ponadto designerskie gadżety podróżne, technologiczne i do domu, które zostały osobiście wyszukane i sprowadzone z całego świata przez twórców miejsca. W nowopowstałym butiku są dostępne różnorodne gatunki win oraz książki – albumy o sztuce, architekturze, historii i Warszawie. W planach HE Concept Store są także spotkania z artystami współpracującymi z miejscem, wystawy, koncerty i degustacje.
Autorką spektakularnego projektu wnętrz HE Concept Store jest Magdalena Kijanko – architekt, absolwentka warszawskiej ASP, która od 10 lat prowadzi w Warszawie autorską pracownię projektową Studio Modulare. W przypadku HE Concept Store inspiracją twórczą był dla niej eklektyzm, oddający przenikanie się mody, sztuki i designu oraz chęć wykreowania miejsca wibrującego mieszanką stylów. Wśród detali projektantka wykorzystuje elementy antyku i vintage, instalacje artystyczne, ręcznie wykonane tapety oraz meble i dywany ze specjalnie wyselekcjonowanych materiałów i tkanin.
Tekst: materiały prasowe, Marlena Wysocka
Zdjęcia: materiały prasowe