Francuski dom mody Hermès od samych początków, bo już od 1837 roku pozostaje wierny przede wszystkim wartościom humanistycznym i rzemieślniczej produkcji. Swoboda tworzenia, niezwykły kunszt rzemieślniczy, nieustanne poszukiwanie pięknych materiałów, a także przekazywanie perfekcyjnego know-how oraz estetyka i funkcjonalność to wszystko, czym w kreowaniu mody na co dzień kieruje się Hermès – niezależna rodzinna firma, który dzięki 42 manufakturom stara się utrzymywać swoją podstawową produkcję we Francji, rozwijając jednocześnie swoją sieć dystrybucji. Tylko na dzień 31 grudnia 2018 roku francuski dom mody liczył 310 butików w ponad 49 krajach! Obecnie, począwszy od 2013 roku, stanowisko prezesa zarządu sprawuje Axel Dumas, członek rodziny szóstego pokolenia.
Fundacja korporacyjna „Fondation d’entreprise Hermès” powstała w 2008 roku skupia się na projektach z dziedziny kreacji artystycznej, szkoleń i przekazywania know-how, a ponadto z ochrony bioróżnorodności oraz środowiska. Od lat Hermès ma bowiem na celu tworzenie obiektów, ponadczasowych, nawiązujących trwałą więź z otaczającym nas światem.
Zdobywca nagrody Alberta Londresa, filmowiec i dokumentalista Frédéric Laffont stworzył serię krótkich, acz absolutnie wyjątkowych filmów dokumentalnych, w których podróżuje śladami francuskiego domu mody, z ogromną ciekawością poruszając się pomiędzy opowieściami oraz portretami niesionymi przez gesty, jak i miejsca.
„Footsteps Across the World” to seria jedenastu krótkich filmów dokumentalnych opowiadających historie pracowników zakładów produkcyjnych Hermès oraz osób, które skorzystały z pomocy fundacji „Fondation d’entreprise Hermès” czy funduszy korporacyjnych. Każda z nich, w jedyny i charakterystyczny dla siebie sposób opowiada o zrównoważonym rozwoju firmy, a także losach podopiecznych fundacji na całym świecie – od fabryk w przemysłowym Montrbron we Francji, aż po społeczność kobiet w regionie Kongoussi, Burkina Faso.
Cała seria dokumentów „Footsteps Across the World” dostępna jest na oficjalnej stronie francuskiego domu mody hermes.com oraz w serwisie YouTube.
Tekst: materiały prasowe, Marlena wysocka