Costa Coffee to kawiarnia z bogatą tradycją – pierwsza palarnia została otwarta przez braci Sergio i Bruno Costa w 1979 roku i wkrótce trafiła do niej pierwsza oryginalna mieszanka ziaren Mocha Blend, za którą Costę pokochali miłośnicy kawy.
Dlaczego warto być klientem Costa Coffee?
Kawiarnie Costa Coffee to przede wszystkim jakość. Nic dziwnego, że są niekwestionowanym liderem wśród sieci kawiarni dostępnych w Europie. Mocha Italia, którą skomponowali bracia Costa to moc wolno palonych, pełnowartościowych ziaren kawy, które są podstawą niepowtarzalnej mieszkanki smaków: słodyczy przenikniętej delikatną goryczką. Sekretna receptura kawy parzonej z jej ziaren, pozwala cieszyć się jej smakiem klientom Costa Coffee w 30 krajach na całym świecie. Pijąc kawę w sieci kawiarni Costa Coffee klient ma pewność, że to ona w pełni kontroluje proces przygotowywania kawy: począwszy od pozyskania ziaren, ich kompozycję i specjalny proces wolnego wypalania, aż po jej mistrzowskie przygotowanie przez baristów. Co więcej, tylko 1% wszystkich ziaren kawy zbieranych na świecie odpowiada wysokim standardom Costa Coffee, a tym samym zostaje użyty do produkcji mieszanki Mocha Italia. Na straży jakości kawy stoi sam Mistrz Kawy, Gennaro Pelliccia, odpowiedzialny w samej Wielkiej Brytanii za smak ponad 108 mln zamówionych kaw rocznie.
Dlaczego warto być pracownikiem Costa Coffee?
Sieć kawiarni Costa Coffee stawia przede wszystkim na rozwój swoich pracowników i baristów, organizując raz do roku konkurs Barista of the Year w poszukiwaniu największych talentów wśród baristów Costa Coffee na całym świecie. Oceniając uczestników bierze się pod uwagę szczególnie osobiste zaangażowanie i pasję do wykonywanej pracy, a także techniczne umiejętności czy prezentację napojów. Zwycięzca otrzymuje tytuł Mistrza Mistrzów.
Ideą konkursu jest nie tylko celebracja sztuki, jaką niewątpliwie jest przygotowywanie kawy, ale szczególnie ważnym aspektem jest nagradzanie zaangażowania pracowników w staraniach o utrzymywanie najwyższych standardów pracy w kawiarniach Costa Coffee. Już sam udział w konkursie BOY jest dla baristów ogromnym prestiżem: to nie tylko sposób na zaprezentowanie i pochwalenie się swoimi umiejętnościami na etapie krajowym, europejskim czy światowym, ale również inwestycja w siebie- okazja do doskonalenia swoich umiejętności. Praca w Costa Coffee daje szerokie spektrum możliwości i rozwoju – wielu finalistów poprzednich edycji konkursu czekał awans do roli szkoleniowców, dzięki czemu z powodzeniem mogą kształcić kolejne pokolenia baristów Costa Coffee. Umiejętności baristów sprawdza się pod kątem technicznym, ale i sensorycznym. W konkurencji Speciality drink (drink dowolny) mają oni okazję poeksperymentować z technikami, narzędziami, a w końcu ze smakiem kawy. Każdy z zawodników w ciągu zaledwie 10 minut przygotowuje drinka według własnej, autorskiej receptury, która ma za zadanie uwydatnić smak historycznej mieszanki Mocha Italia, co wymaga od nich nie tylko wyczucia smaku i estetyki, ale także ogromnej kreatywności. Często autorskie drinki baristów stają się inspiracją do stworzenia napojów kawowych, dostępnych potem w kawiarniach Costa Coffee- tak jak słynna Chocolate & Orange Mocha Latte, stworzona przez Roba Pounda i Victorię Stewart- finalistów konkursu Barista of the Year z 2012 roku.
Tekst: Marlena Wysocka/materiały prasowe
Zdjęcia: VERS-24/materiały prasowe