Z wielką przyjemnością ogłaszamy otwarcie pierwszego butiku w tym dynamicznym mieście kultury, jakim jest Warszawa. Otwarcie odbędzie się 28 listopada 2019 roku i ozna- cza rozpoczęcie nowego rozdziału w historii paryskiego domu i umocnienie jego pozycji w Europie Środkowej. Butik Hermès zostanie otwarty na parterze emblematycznego Hotelu Europejskiego, który znajduje się na obrzeżu Starego Miasta stanowiącego historyczne centrum Warszawy. Nowy adres pozwoli klientom z Polski i odwiedzającym z innych krajów odkryć bogatą i różnorodną gamę tzw. métiers domu Hermès, a także jego know-how.
Po starannie przeprowadzonych renowacjach, budynek powrócił do dawnego splendoru. Parter Hotelu Europejskiego, którego przestrzeń urozmaicona jest kolumnami, alkowami i gzymsami, znajduje się na liście zabytków. Paryska agencja architektoniczna RDAI dołożyła wszelkich sta- rań, aby zachować te elementy konstrukcji w nowym butiku.
Po wejściu do butiku, odwiedzający natychmiast ujrzą centralną nawę, gdzie powita ich widok z ex-libris Hèrmes przedstawiający konia, powóz i woźnicę, wykonany z matowego metalu i inkrustowany w marmurowej posadzce w szachownicę. Elementy ekspozycji wyrobów oraz wieszaki wykonane z drewna wiśniowego łagodzą zdecydowane linie przestrzeni o powierzchni 216 m². Duże dywany w delikatnych odcieniach rozświetlają tętniące życiem wnętrza, a naprę- żone tkaniny z kolorowego siatkowego materiału delikatnie filtrują światło. W tym eleganckim otoczeniu prezentowane są wyroby z jedwabiu dla kobiet, perfumy oraz akcesoria mody. Następnie ujrzymy kolekcje jeździeckie i wyroby skórzane umieszczone pomiędzy dwiema prostymi drewnianymi ściankami. Kolekcja męska oraz wyroby jedwabne znajdują się z jednej strony transeptu, a zegarki i biżuteria po przeciwległej. Dalej znajduje się przestrzeń poświęcona uniwersum kobiet, która zapewnia bardziej intymną atmosferę. Sufit i ściany tworzą organiczne kontinuum, które zostało wyrzeźbione w kształcie łuków otwierających przestrzeń i umożliwiających wpuszczanie światła, które wprowadza subtelną grę cieni. Jest to ponadczasowy buduar, gdzie osoby odwiedzające butik będą mogły podziwiać konfekcję damską orazkolekcje obuwia. Całość tworzy radosny dialog pomiędzy tradycją a współczesnością, świetnie wpisując się w nową architekturę i dając wyraz kreatywności francuskiemu rzemiosłu poprzez różnorodne kolekcje i wyjątkowe materiały.
Od swojego powstania, Hermès utrzymywał trwałe więzi z Polską, krajem, w którym tradycja jeździectwa jest mocno zakorzeniona. Wraz z otwarciem butiku w Warszawie, dom Hermès z nową energią umacnia relację i swoje przywiązanie do Europy. Otwarcie nowego butiku, w czterdziestym siódmym kraju, wyraża pragnienie zadziwienia i wyróżnienia lojalnych polskich klientów oraz oczarowanie nowych, którzy dopiero będą mieli okazję odkryć Hermès, dzięki pięknym materiałom i przedmiotom wysokiej jakości.
Od 1837 roku Hermès pozostaje wierny wartościom humanistycznym i rzemieślniczemu modelowi produkcji. Swoboda tworzenia, nieustanne poszukiwanie pięknych materiałów, przekazywanie perfekcyjnego know-how oraz estetyka i funk- cjonalność – wszystko to stanowi o wyjątkowości domu Hermès. To niezależna rodzinna firma starająca się utrzymać swoją podstawową produkcję we Francji dzięki 42 manufakturom, rozwijając jednocześnie swoją sieć dystrybucji, która liczy obecnie 310 butików w ponad 49 krajach. Od 2013 roku Axel Dumas, członek rodziny szóstego pokolenia piastuje stanowisko prezesa zarządu. Założona w 2008 roku fundacja korporacyjna (Fondation d’entreprise Hermès) wspiera projekty z dziedziny kreacji artystycznej, szkoleń i przekazywania know-how, ochrony bioróżnorodności oraz środowiska.
Tekst: materiały prasowe