Druga, zaraz po Starbucksie najpopularniejsza sieciówka z kawą w roli głównej. Oczywiście mowa tu o COSTA COFFEE. Każdy z nas na pewno nie raz skosztował waniliowej Orki lub w okresie świątecznym Piernikowej Latte. Początkowo kawiarnia była rozpoznawalna pod nazwą „Coffeeheaven”, jednak w 2012 roku pojawiła się marka „siostra” „Costa by coffeeheaven” łącząc przy tym ofertę obu sieci. Jednakże na wiosnę 2014 rozpoczął się proces rebrandingu „Coffeeheaven” na rzecz „COSTA coffee”. I tak do dzisiaj firma prężnie się rozwija, podbijając co rusz to nowe lądy otwierając kolejny lokal.
Oto 10 ciekawostek na temat COSTA COFFE o których mogliście nie mieć pojęcia:
1. COSTA powstała w 1971 roku w Londynie, z inicjatywy włoskich braci – Sergia i Bruna Costa.
2. W 1978 w Londynie zostaje otwarta pierwsza kawiarnia pod szyldem COSTA.
3. Największa kawiarnia Costa znajduje się w Dubaju i może pomieścić 320 osób.
4. W Polsce pierwsza kawiarnia, wtedy jeszcze pod nazwą Coffeeheaven została otwarta w sierpniu 2000 roku w Gdyni.
5. W 2006 roku została założona Fundacja Costa – organizacja charytatywna, której zadaniem jest poprawa warunków życia plantatorów kawy w takich krajach, jak Kolumbia, Kostaryka, Etiopia, Gwatemala, Uganda i Wietnam.
6. We wrzesiu 2010 roku Coffeeheaven zajmuje pierwsze miejsce podczas Olimpiady Kawowej.
7. W 2011 roku - Coffeeheaven otrzymuje prestiżową nagrodę - Złote Orły Trendy Award 2011 za stworzenie najbardziej rozpoznawalnej marki na rynku HoReCa.
8. Wszystkie kawy są robione z mieszanki kawowej Mocha Italia pochodzącej z upraw certyfikowanych przez Rainforest Alliance. Certyfikat Rainforest Alliance mogą dostać tylko te gospodarstwa, które przestrzegają praw pracowniczych farmerów, zapewniając im odpowiednie zakwaterowanie, stały dostęp do czystej wody oraz opiekę medyczną dla ich rodzin. Dodatkowo organizacja dba o środowisko naturalne i wspiera tylko te plantacje, które jednocześnie troszczą się o lokalną faunę i florę.
9. COSTA COFFEE została wyróżniona tytułem „Solidnego Pracodawcy Roku 2015”. Kapituła konkursu wyróżniła COSTA COFFEE m.in. za system rekrutacji pracowników, proces wdrażania nowych osób dołączających do zespołu poprzez autorski program Welcome to Costa, a także za przemyślany system zarządzania wynikami, spójny z kulturą organizacyjną firmy.
10. W 2015 roku powstał wspólny projekt sieci kawiarni COSTA COFFEE i Radia ZET chilli. Jesto to element kampanii wizerunkowej marki pod hasłem „Zatrzymaj się na lekką chwilę w kawiarniach COSTA COFFEE”. Na kanale Youtube Costy znajduje się sześć wywiadów prowadzonych przez Beatę Sadowską z gwiazdami takimi jak: Marcin Prokop, Łukasz Jemioł, Katarzyna Zielińska.
Tekst: Sonia Krupińska
Zdjęcia: Vers-24
For Vers-24, Warsaw