Jeden z najbardziej oczekiwanych w tym roku sklepów na polskim rynku, w którym pierwsze skrzypce grają nie ubrania, ale akcesoria. Hiszpańska, luksusowa marka dla kobiet ponad wszystko ceniących sobie jakość i dbałość o szczegóły, wreszcie doczekała się w Polsce nie tylko strony internetowej, za pośrednictwem której możemy dokonywać zakupów online, ale i… własnego, jedynego w swoim rodzaju salonu.
Z tej okazji, prezentujemy Wam 10 faktów, których z pewnością nie wiedzieliście o Uterqüe- będziecie zaskoczeni!
1. Marka powstała 2008 roku i na początku nastawiona była głównie na tworzenie akcesoriów. Jej głównym celem było uświadomienie kobietom, jak odpowiednie akcesoria potrafią całkowicie odmienić i uzupełnić każdą stylizację.
2. Pierwszy sklep marki w Polsce znajduje się w Galerii Mokotów na poziomie +1, gdzie powstaje strefa The Designer Gallery
3. Warszawski sklep jest drugim na świecie sklepem z wnętrzem czerpiącym inspiracje ze sztuki współczesnej i estetyki lat 50
4. Łączna powierzchnia lokalu to ponad 150 m²
5. Marka posiada jedynie 100 sklepów w 19 państwach.
6. Salony marki, która stawia przede wszystkim na szacunek dla tradycyjnego rzemiosła z dbałością o najdrobniejsze szczegóły, przywiązuje również ogromną uwagę do estetyki oraz designu, co wyraża się w specyficznych i niepowtarzalnych wnętrzach
7. Pochodzące z łaciny, słowo „uterqüe” oznacza „obie” lub „jedna i druga rzecz”.
8. Marka sprawuje kompletną kontrolę nad procesem wytwarzania, od początku do końca.
9. Brand jest zaangażowany w zrównoważony rozwój oraz ochronę środowiska i zasobów naturalnych
10. Marka nie sprzedaje futer naturalnych, a grupa Inditex, do której należy jest członkiem programu Fur Free Retailer organizacji Fur Free Alliance.
Tekst: Marlena Wysowcka
Kolaże: Ola Kowalska